Ja jeg ved det, dette indlæg er også postet under LAV HUS, men synes også det passer under BELYSNING.....sorry! ;o)
Jeg er ved at lave en form for gildesal i min kælder, og jeg har tænkt mig at lave nogen trækasser af mdf plader rundt langs loftet, og så lægge et RGB led bånd samt et kold hvid led bånd op i kassen, så den giver samme effekt som på det vedhæftede billede, det gør vel så jeg han skifte mellem rød/grøn/blå og kold hvidt lys.
Jeg skal bruge ca. 25 meter i alt af den der RGB bånd, men er i tvivl om jeg kan få den til at køre på en controller, en dæmper og en strømforsyning?
Der er 4 hjørner i rummet, skal der så monteres rigtige led hjørner, eller bare en + og en - ?
Regner med det er "piece of cake" at dæmpe LED bånd, eller?
Jeg skal selvfølgelig også bruge ca. 25 meter af det kolde hvide led bånd, så hvad skal jeg bruge for at få de 2 kæder til at lyse i alt?
Er der behov for at de er vændtætte når de skal sidde oppe under loftet?, og hvad når man tørrer støv af på dem, kan de gå i stykker hvis en klud rammer dem?
Ang. de alm. LED spot som også skal kunne dæmpes, om der er en eller tre dioder i hver er mindre vigtigt, de skal sidde i bunden af loftkassen og lyse ned af væggene, men hvilken spot/led pære er at anbefale til dette projekt?
Jeg skal bruge et sted mellem 9 - 15 spots, lidt afh. af prisen, da jeg kører en fattigmandsversion og en rigmandsversion af projektet, og tager det bedste fra begge versioner ;o)
Ang. loftkassen med lys, er der nogen herinde der har prøvet den slags før?, så er jeg meget interesseret i billeder af projektet "blueprints" samt snittegninger af kasse ;o)
Send mig gerne en PM.
Glæder mig til at høre fra kompetente personer herinde fra ;o)
Mvh.
CSA