Skurrende bremser problem

Hej alle
Bilen er en audi A6 fra 96. problemet er at der kommer en skurrende lyd fra venstre baghjul når jeg bremser. Lyden kommer hver gang hjulet tager en omgang imens man bremser let. lyden er værst når bilen har stået natten over ( skulle helst komme så meget rust fra dag til dag at det kunne være det og hvorfor så kun venstre baghjul ?). Har skiftede klodser/skiver og det hjalp da også men kun i en 1 mdr så kom samme problem tilbage.

Håber der er nogle der kan hjælpe?.
åben for alle svar.
tak på forhånd  
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
slet ikke nogle der har en idé?
Bremseskive og/eller bremseklodser er nok problemet.
Calibrene skal jo også fungere fejlfrit, hvis de hænger/går stramt er det ikke godt.
Du kan evt adskille dem, og pudse skiverne og klodserne rene med smergellærred ol.


Hvilken fabrikat bremseklodser bruger du, der kan være stor forskel.

Nogle sværger til Green stuff bremseklodser, jeg har ikke selv prøvet, men har ofte hørt den rosende omtalt...
http://www.astina.dk/undervogn/ebc-...10132.html

mvh jens
tak for svar jens!

men helt nye klodser og skriver skulle da meget gerne holde mere end 30 dage( dele købt ved Mekonomen kan ikke huske mærke)? hvis calibren hænger skulle må så ikke også kunne høre det selvom man ikke bremser?
Nogle klodser er slemme til at larme, det kan hjælpe at afmontere klodserne, og pudse dem af.
mvh jens
Skrevet af je__ns på 05 apr 2012 17:52
Nogle klodser er slemme til at larme, det kan hjælpe at afmontere klodserne, og pudse dem af.
mvh jens


eller endnu bedre smid dem ud og køb nogle der ikke larmer,det er ufarligt men til at få spat af.
René
Hvis glideren på caliperen ikke er smurt og renset af for rust før du monterede skiver og klodser, hænger den sikkert i glideren

 

Og det ER kun når du rører bremsen..?

Kunne det evt. Være et hjulleje der driller.. Skurende lyd der rumler lidt i takt med hjul omdrejningerne..?

Blot et skud.?

En klub der vil have sådan nogen som mig, som medlem..
Vil jeg dæl'me ikke være medlem af..!
ja det er kun når jeg rører bremsen. præcis som du siger skurende lyd der rumler lidt i takt med hjul omdrejningerne..har også prøvet at holde natten over uden at tag båndbredden men uden held.
Bare for et dobb checks skyld..
Så prøv at hæve et baghjul ad gangen så det kan rotere helt frit, slæk håndbremse osv..

Tag hårdt fat "kl 6" og "kl. 12" og tryk og træk skiftevis i top og bund, der må IKKE være slip eller slup eller klonk lyde..
Roter hjulet frit med hånden så hårdt du kan, forlæns og så baglæns.. Ikke den mindste skure eller skrubbe lyd..???
Og det skal stoppe langsomt ikke med et pludseligt ryk.??

Gentag med det andet baghjul..
Det er stadig ikke en 110 pct. Test af lejerne.. Men er der ikke noget her.. Kan det evt. være skærmpladen (nogle biler har) der sidder på caliperfæstet der måske har fået et tryk så den lige rammer bremseskiven.?? Eller endnu mere uheldigt fælgen..?? (kræver helst hjulet af for at se det ordentligt..)
Har du ikke disse plader, er du tilbage til square one.. Bremserne... :-(((
.

En klub der vil have sådan nogen som mig, som medlem..
Vil jeg dæl'me ikke være medlem af..!
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis