Terrasse, højde, rem hvor

Skal til at montere remmen til vores nye terrasse og kommer lige i tvivl
om hvor høj terrassen skal være i forhold til døren/gulvet indenfor.

Bræddrne komme til at ligge paralelt med huset

Jeg ved ikke om det har nogen praktisk betydning eller om det kun er rent udseende der skal afgøre det. Min første tanke var at få brædderne til at flugte med gulvet indenfor men så kommer jeg til at dække for sålbænken fig. 2

Så kunne jeg alternativt få dem til at flugte med oversiden af bundstykket på døren fig.1, men det tror jeg ikke rent praktisk er en god løsning(ved egentlig ikke hvorfor, måske det er en god ide med et niveau forskel)også her dækker jeg sålbænken.

Mest er jeg nu nok til på fig. 3 hvor de flugter med sålbænken, for det første er det nemmere at lave da jeg ikke skal lægge en stump ind over sålbænken for det andet kan jeg holde øje med sålbænken.... men så bliver der et niveau hop på ca 6 cm i forhold til gulvet indenfor, er det mon for meget eller skal man prøve at ramme samme niveau.

Hmmm, hvad ville i gøre...hvad skal man gøre








Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Overkant terasse er pænest i niveau med stuegulvet indenfor døren. Det stykke/ hul der opstår i mellem terassebrædtet langs muren og ind til døren dækkes med et løst brædt med skrå klodser under, som følger sålbænkens hældning. På den måde ser det ud til at gulv og terasse flyder ud i et kun afbrudt af dørens bundkarm. Spalten mellem terrassebrædderne kopieres selvfølgelig over til det 'løse brædt' og sålbænken har stadig lidt at bestille. Da brædtet er løst kan det løftes op hver forår for rengøring og vedligehold...

/bjørn

Nemlig. Samme højde som gulvet. Det virker proff.

Men du behøver jo ike at have et bræt i fuld bredde langs husmuren. Du kan lade det første/sidste bræt starte et par cm fra dørkarmen.
Alt efter brættets tykkelse skal det understøttes eller forstærkes på undersiden. Evt. med en lille "hjælpepind til nr. 2 bræt"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis