Murarmering Lecablokke

Hej

Jeg skal til at lave en garage som kommer til at være 9 x 3 m.
Ydervæggen bliver en skalmur med bærende træskellet.

Det yderste lag i konstruktionen bliber 100 mm leca blokke som efterfølgende bliver pudset og med armeringsnet.

Lecablokkene bliver forankret via murbindere til træskellet.

Når jeg læser diverse anvisninger fra Leca anbefaler de at man bruger murarmering Bi stål, i hver 3 skifte. Armeringen skulle virke mod svindrevner, ikke statisk.

Er der nogen der har erfaring om dette er nødvendigt når Lecablokkene bliver pudset med armeringsnet efterfølgende?

Murarmeringen er rimelig pebret, så hvis hvis det er unødvendigt, kan jeg sagtens bruge pengene et andet sted.


På forhånd tak for hjælpen
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ellers smid noget almindelig 6 -8 mm armeringsjern i, det koster ikke alverden....
mvh jens
Ingen erfaring specifikt på Leca.

Men det gælder generelt at der skal anvendes rustfast armering overalt i murværk. Fordi al anden armering korroderer - det er blot et spørgsmål om hvornår.

Murværk er IKKE hverken vand- eller fugttæt.

Men lige i dette tilfælde er det et spørgsmål om fugearmering overhovedet er nødvendigt. Du bør kontakte Leca for en vurdering.

Endeligt bør det vurdres hvorfor "nogen" laver en bærende træskeletvæg - og ikke blot beklæder den. Med træ eller lign. >)

Ja, hvis der bruges arming i murværk skal det være rustfast, og en mur er ikke vand eller fugttæt.......

Men spørgsmålet er om der er nogen der har erfaring med at undlade Rustfri murarmering i lecablokke, når der slutbehandles med glasfibernet og puds?

Hvorfor nogen laver denne konstruktion, ja så er det rent arkitektonisk og jeg er ikke en tilhænger af lette konstruktioner med puds.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis