Hvornår skal VVS kontaktes?

Hej

Vi skal til at få lavet badeværelse i vores nye lejlighed.
vi har planlagt at vi selv ligger fliser og river fliserne ned og retter af (med lidt hjælp, selvfølgelig)

Men de ting vi ikke må gøre selv som at flytte afløbet fra toilettet og bruseren, som vi skal have en VVS'er til at gøre. Men hvornår skal VVS'eren kontaktes?

Er det lige så snart vi har tømt rummet og revet fliserne ned? (kan han selv lave hullet til det)
Eller skal vi selv lave hul og rette gulvet inden VVS'eren kommer, så han bare skal sætte rør og den slags?

Mvh Nana + vedhæng.

BEMÆRK:
Badeværelset er i stue etage og kælderen er lige neden under, hvor rør og den slags også er og løber videre.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad plejer man at "lappe" / fylde hulet fra de gamle afløb med?
Jeg ville nok fortrække og kontakt en VVS inden i går i gang, eller når rummet er ryddet og klar.
For at i har aftalt med VVS'eren hvad der skal gøres.

Så er der ingen tvivl, og hellere betale for et kort visit af VVS'eren inden, så der er klare linier om hvordan opgaverne skal fordeles.
Ja, få fat i ham inden i går i gang, så bliver det planlagt ordentligt, og i kan aftale hvor meget i selv må lave på forhånd.
Normalt betaler man ikke en håndværksmester for at komme og kikke på det arbejde der skal udføres. Eller give tilbud.

Alle mestre vil foretrække at "være den første på pladsen". Primært for at etablerer kontakten - og forhåbentlig efterlade et godt indtryk.
Det mester laver er reklame/salgsarbejde - simpelt hen. >)
Mange tak for svar alle sammen  

Jeg tænkte jeg var nødt til at fjerne fliserne, så han kan se hvilket slags gulv det er? Så han kan vurdere om det kan lade sig gøre eller om det vil ødelægge fundamentet.
Ja men hvis fliserne alligevel skal væk kan du jo sagtens gå i gang med 'at hakke' mens du venter på at din vvs-mester er kommet hjem fra påskeferie ...

/bjørn

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis