Højbede

Hej Alle

Er helt ny herinde

Jeg har fundet et super flotte lærketræ højbed, som en privatmand laver i nabolaget, til en ganske fordelagtig pris.

Nu skal jeg blot have fyldt noget i mit højbed??

Jeg forstiller mig muld blandet med kompost fra genbrugspladsen i forhold 60/40 (60=muld )

Kan læse mig ud af på andre forums at folk f.eks bruger 50 kompost og 50 grus/filtegrus.

Hvad bruger i i jeres, gode ideér modtages gerne

M.V.H Mathias

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder da som en OK plan du har, hvis du stoler på, at komposten ikke indeholder noget uheldigt i forhold til at blive optaget i grøntsager, der efterfølgende skal spises.
Flere kommuner tilsætter slam fra renseanlægget og/eller aske fra forbrændingen, der sætter hhv komposteringsprocessen op og tilfører energi til den færdige kompost. Både slam og aske er kendt som kilder til tungmetaller.
Så før du bruger kommunal kompost i nyttehaven bør du spørge ved kompostudleveringen om de har nogen kontrol af komposten for sådanne ting.
ja okay det skriver jeg mig lige bag øret, det bliver hentet ved Odense Renovation.
ved der er mange mange meninger omkring kompost udefra. men når de skriver på deres hjemmeside at det er en god ide til køkkenhaven.
må vi næsten gå ud fra et den" rene" vare .. måske
ja okay det skriver jeg mig lige bag øret, det bliver hentet ved Odense Renovation.
ved der er mange mange meninger omkring kompost udefra. men når de skriver på deres hjemmeside at det er en god ide til køkkenhaven.
må vi næsten gå ud fra et den" rene" vare .. måske
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis