Rådyrkøller

Hej med Jer. Er der nogen i dette forum, der har erfaring med grillstegning på Weber eller anden kuglegrill af rådyrkøller????
Hvordan I evt. forbereder kødet, hvordan I steger mm.
Hører gerne om Jeres erfaringer, evt. med lidt gode opskrifter, da vi har lovet at stege sådanne til påsken. På forhånd tak
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan sagtens lade sig gøre, men udben dem først ellers skal de have så lang tid at de bliver tørre.

Læg evt et par kviste krydderurter (rosmarin, knust enebær el lign) og lidt spæk evt bacon i køllen før den rulles sammen igen. Udenpå bør den også spækkes og i øvrigt pensles ofte med marinade (øl f.eks.) for at undgå at den bliver tør. Begynd med at vende den kort over den direkte ild og derefter over en drypbakke i den indirekte side med låg på, hvor den vendes lidt hvert 10-15 min (samtidig med at den dryppes).

Jeg kan ikke huske hvor lang tid, den skal have. Men en 3 - 4 kvarter er vel ikke helt galt.
Hej med Jer
Tak for Jeres hjælp. Her kommer lige en tilbagemelding om hvad vi gjorde. Jeg udbenede de fire køller, alt imens fruen lavede en marinade af rødvin, knuste hvidløg og timian samt salt og peber. Kødet blev lagt i marinaden fra onsdag aften til torsdag middag, taget op og bredt ud. Fodret indvendig med  bacon samt frisk timian, lukket og bundet. 2 grille tændt op, og køller brunet af over briketterne, hvorefter de blev lagt i midten og penslet med marinaden. låg på og  vendt ca hvert kvarter og penslet. Efter en time taget af. Da resten af maden var klar blev kødet skåret, og 12 personer spiste. Køller var perfekte, og absolut ikke tørre.
Endnu engang tak, og fortsat god påske til alle på LDS.
Det blev man da svært lækkersulten af at læse. Godt at bukkesæsonen kun er en lille måned væk, så der snart kan komme friske forsyninger
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis