Filt på vægge: Unødvendigt ?

Hej

På letklinkevæggene i vores nye hus. Har jeg slebet, givet forankringsgrunder, spartlet huller og slebet meget let. I et rum har jeg nu sat filt på alle vægge, men det taget ret lang tid. Jeg har derfor overvejet, om jeg blot skal male direkte på væggene.

Jeg har læst, at man kan give letklinkevægge/betonvægge filtfylder, slibe let, og så blot male.

Om filtet reelt giver noget kan jeg ikke rigtigt gennemskue. Jeg tror ikke på, at filten kan holde sammen på et element, som evt. slår en lille revne (sætning/udtørring), men jeg har ikke nogen erfaring med dette.

Er der nogen, som kan oplyse, om det vil være ok, at droppe filten og så give filtfylder, slibe og male ?

På forhånd tak !

Selvbyggeren

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
normalt vælger man at filte vægge, for at få en flot og ensartet overflade, du vil altid på et spartlet væg kunne finde et lille hul eller overgang, som filten sagtens kan dække, det positve ved kun spartlede vægge er du nemt kan pletspartle en hul eller ridse og så male igen, det kan du også ved filt, men det kræver lidt mere arbejde.

håber det giver mening.

MVH

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

Jeg ville ikke springe filten over, så langt tid tager det da heller ikke.

Har lige opsat 200m2 på vægge op i lysninger, på under 2 dage, fordelt i 5 rum.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Husets gulvplan er på 316 kvadratmeter, så der er tale om et ret stort vægareal. Yderligere er der højt til loftet, så jeg vil kunne spare meget tid ved at undlade filt. Jeg vil dog ikke gå på kompromis, så resultatet ender med at blive dårligere. Jeg er ikke bange for at det ikke bliver glat nok, men jeg er noget bange for at der skal opstå smårevner m.v. for så er det jo om igen.

Hvis jeg undlader filt. Er det så ok blot at benytte væv/filt-fylder og så slibe det let med girafsliberen ?

Det skal siges er overfladerne i elementerne er ret fine og med spartlingen har jeg en meget fin og ensartet overflade.

Selvbyggeren

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også