udluftning badeværelse til loftrum

Hej

Jeg har et ældre badeværelse på 1. sal af min muremestervilla. Der var ingen ventilation ud over at åben vinduet. Der har tidligere været varmegenvindings system i huset, men det er pillet ned. Jeg har monteret en fugt styret ventilator i loftet som blåser ind på loftrummet. 
Der er et nyere tag med tegl men uden undertag. Der er forholdsvis god udluftning af tagrummet.
ER det OK at blæse den fugtige luft fra badet op over isoleringen på loftrummet, eller skal det helt ud.

MVH
Johs
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det skal helt ud, det er lidt dumt at blæse fugtig luft ud under taget, det KAN kun give konsdens problemer.
Hvis du alene blæser luften ud på loftrummet får du samme effekt som ikke at have dampspærre på indvendigside af isoleringen, hvilket betyder at fugten i luften vil fortætte ved spær og andre kolde bygningsdele. Over tid er der meget stor risiko for svampeangreb. Så det er faktisk en dårligere løsning end at åbne vinduet. Selvom du bør have udsugning i toilet og bad, men denne skal ledes helt ud.

www.DTKS.dk

Trykprøvning, Termografi og andre byggetest..

God vejledning.

Tak for jeres svar
Føres det til loftrummet, så bør det føres helt ud gennem taget, ellers ville en ventilator/aftræk gennem muren være en bedre løsning.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis