rensning af blæser assus u35j

Hej Alle.
Vi gik igang med at prøve at skille en assus bærbar 13" ad for at rense blæseren til kølingen.
Vi tog alle skruerne ud, harddisken og batteriet.Herfra kunne vi ikke komme længere. Det ser ud som om det er tastaturet der skal op, men det hænger lissom stadig sammen og jeg vil nødig brække for meget i den. Er der nogen der kender til nogle fiduser.
På forhånd tak og god påske
Mange hilsner Kovas.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
i de fleste tilfælde kan man rundt i kanten af tastaturet se en tynd metal ramme, det er som regel den der holder tastaturet på plads.
med en lille fin skruetrækker, kan man lirke det frit, ved at sætte den ned imellem kabinet toppen og metal rammen.
nogle steder på rammen kan man se den er bøjet ud under kabinettet, det er de punkter der skal løsnes.
men med forsigtighed, samt husk at pas på kablet på bagsiden af tastaturet, da det er skrøbelige sager :-)

Mvh
Martin

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Hej Neubert.
Jeg takker. På den pågældende model er der fire punkter som skal trykkes ned samtidig med at man løfter op i tastaturet, så kan det komme op uden at løsne metalrammen. Herunder sidder der flere skruer, men hvis det bare er for at rense blæseren så er det nok at tastaturet er væk så kan man blæse blæser og luftindtag rent og så trykke tasterne fast igen. Så ved vi det til en anden gang.

Mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Hvis du søger på nettet efter PC'en navn og model samt "dismantle", så kommer der nogle anvisninger med billeder og forklaring. Jeg har med succes brugt dem flere gange.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hej Chr.

Det var et godt tip. Jeg prøvede for eepc og der var mange gode vidioer for den, men for ovenstående u35j har jeg indnu ikke fundet noget. Det har måske noget med søgeordene at gøre.

Mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere