Antenneforstærker

Hej igen,

Nu er signal eventyret da nået videre. Ny boks gav must carry kanaler, men nogen af dem i en rigtig dårlig kvalitet. Derfor har jeg købt en "TRIAX Distribution Amplifier" for at forbedre det, men når jeg tilslutter den forsviner signalet fuldstændig. Der er to små drejedimser "GAIN" og "EQUAL". Skal de stå på en bestemt måde for at skidtet gider at virke?

Tak

/Inger

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja.
Du skal skrue så højt op som du kan mens det hele virker og så lidt ned igen. equal tager formentligt højde for at ikke alle frekvenser dæmpes lige kraftigt i et kabel.
Men hvis du har yousee (eller andet kabel TV) så er det deres forbandede pligt at sørge for at både signalstyrke og kvalitet er i orden på første stik.
Har du antenne på taget så ring efter en antenne mand. uden det rette måle grej jagter du spøgelser.

Jacob
Hej Jacob,

Tak for svaret. Allermest interessant var det for mig at jeg prøvede at sætte min gamle antenne på i stedet for en ny, jeg havde købt, satte et sprit nyt antennekabel i, fjernede forstærkeren - hvorefter det kørte forbløffende flot. Returnerede alle dele bortset fra kablet - og glad var jeg :-)

/Inger

Haha, det kan hjælpe at kigge lidt på det nuværende man har og hvor gammelt det er, istedet for ofte bare forsøge at købe nyt ;-)

Rookie der forsøger at lave tingene selv, har en hobby-side om kaffe, kaffemaskiner, espressomaskiner og lignende.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis