lys flakker

Hej forum

Jeg har lidt problemer med min bil.

En morgen jeg skulle afsted på arbejde lyste samtlige lamper i instrumentbrættet. De gik selvfølgelig ud efter ganske kort tid som de nu engang skal. Pånær olielampen, batteri lampen og brændstofsfilterlampen.

Jeg kontaktede min mekaniker som ret hurtigt fandt frem til problemet Det var generatoren der skulle skiftes. Han skifter den og bilen kører endnu engang upåklageligt uden lysende lamper.

Nu har jeg så lagt mærke til at det er som at lyset i forlygterne flakker lidt?? efter generatoren er skiftet. Det er som om spændingen ganske kort forsvinder fra lyset...

Jeg ved ikke om det har nogen betydning, men det er xenon lygter

Det drejer sig om en toyota avensis fra 2006. 2.2 diesel.

Mvh Mærsk

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det plejer at være laderelæet, der har problemer, når lyset flakker.
På mange biler, eller rettere de fleste, er laderelæet en integreret del af generatoren, som du lige har fået skiftet. er det tilfældet skulle du måske få dig en anden.
På ældre Toryotaer var der udvendigt laderelæ, og i så fald, kan det være at det har været overbelastet af den defekte generator og nu også skal udskiftes.

Med venlig hilsen
ktm

 

Næh, normalt ikke. Det kan køre sådan i lang tid, men når du lige har købt en ny, burde det være bedre
Men som skrevet, hvis den er med udv. relæ, er det for egen regning og risiko!

Med venlig hilsen
ktm

 

tak for svar

Jeg tager fat i mekanikeren i morgen og hører lige hvad han siger til det..

Mvh Mærsk

Nej, nej, nej.. Det må du slet ikke sige!

Har lige købt den og syntes da egentlig det ville være lidt træls at skulle købe nye xenon pærer tll den, da de vist koster en bondegård

Mvh Mærsk

Nej nej nej rolig nu det er ikke slemt,kan købes på nettet eller F.eks Biltema for rimelige penge og kan skiftes med bind for øjnene.
René
Mekanikeren havde tid imorgen, så vender jeg lige tilbage med dommen..

Mvh Mærsk

Nå.. Mekanikeren målte spændingen, lod den stå i tomgang i 15 minutter, og der var ingen fejl overhovedet.. Men, nu flakker den heller ikke i lyset længere??

Mvh Mærsk

Lige en lille update..

Bilen er igen begyndt at flakke i lyset.

Jeg har bestilt tid ved min egen mekaniker (som jeg måske også stoler lidt mere på for at han kan teste og kontrollere den helt i bund.

Jeg ser helt bestemt frem til hvad han siger, om det så er pærerne der skal skiftes som ALB69 skrev. eller hvad det er.

@ktm der er laderelæ indbygget i generatoren..

Det lader til at bilen mister strømstyrken når der starter en blæser,  eller lignende i bilen. Hver eneste gang der starter en proces hvor bilen kræver lidt mere strøm er det som om strømstyrken falder lidt til lygterne...

Jeg har desværre mistet tiltroen lidt til den forhandler jeg købte bilen af, da han prøvede at få mig til at betale halvdelen af regningen for generatoren. Begrundelsen var at når det er en el-fejl kan det ikke have været der ved købstidspunktet.

Jeg har det lidt som om jeg er ved at starte en konflikt med en bilforhandler, og det irriterer mig afsindigt meget. Skulle bare lige af med mit brok

Mvh Mærsk

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis