lys flakker

Hej forum

Jeg har lidt problemer med min bil.

En morgen jeg skulle afsted på arbejde lyste samtlige lamper i instrumentbrættet. De gik selvfølgelig ud efter ganske kort tid som de nu engang skal. Pånær olielampen, batteri lampen og brændstofsfilterlampen.

Jeg kontaktede min mekaniker som ret hurtigt fandt frem til problemet Det var generatoren der skulle skiftes. Han skifter den og bilen kører endnu engang upåklageligt uden lysende lamper.

Nu har jeg så lagt mærke til at det er som at lyset i forlygterne flakker lidt?? efter generatoren er skiftet. Det er som om spændingen ganske kort forsvinder fra lyset...

Jeg ved ikke om det har nogen betydning, men det er xenon lygter

Det drejer sig om en toyota avensis fra 2006. 2.2 diesel.

Mvh Mærsk

Hej forum Jeg har lidt problemer med min bil.... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan muligvis være en forkert generator du har fået monteret

 

Nu har min egen mekaniker haft bilen til undersøgelse og han fortalte at det er hver eneste gang at kompressoren til klimaanlægget slår til.

Batteriet ydede ca. 1 ampere mindre når det skete og det er derfor at det ser ud som om at lyset flakker.

Han havde ikke umiddelbart en løsning, men ville prøve at undersøge det lidt nærmere på en anden toyota der var magen til.

Pisse træls når man lige har købt bilen. Jeg ved godt den er brugt, men alligevel :-(

Mvh Mærsk

Altså skal du bare have et batteri på, der passer til bilen ... Eller udmålt det nuværende. Måske det kører på 70 pct. Effekt?

 

Så har jeg lige en tilbagemelding.. efter længere tid

Tak til alle der bød ind med bud på hvad der kunne være galt!

Bilen fik skiftet generatoren og batteriet. Fejlen er tilsyneladende forsvundet

Jeg fik dog en regning på generatoren, men den trak sælger tilbage.
Der var nogle enkelte misforståelser..

Så nu kører Toyotaen igen som en drøm

Mvh Mærsk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis