føringskinne til dewalt rundsav.

hey der ude gør det selv folk.

da jeg får mere tit brug for en dyksav til forskellige projekter, har jeg sat mig op efter og få noget til det..

men syntes en dyk sav er relativ dyr maskine. men tilgengæld har jeg en dewalt håndrundsav en model dc390n på batteri, og den er jeg sindsyg glad for, og har så set at man kan få en føringskinne man kan bruge sammen med den rundsav.. men kan ikk rigtig finde den igen..

nogen der kan hjælpe mig lidt her måske..

takker for hjælpen

det rigtige værktøj - det halve arbejde :P
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
andersen02

Velkommen til LDS

Hvis du kan undvære en skinne af allu, kan du måske bruge en mdf plade i stedet for du skærer f.eks en 300 mm plade hvorpå du limer/skruer to stk lister eller plade så de er helt paralelle med f.eks. 30mm afstand.

Så laver du en plade til at spænde under din sav i sålens mål, heri limer du lister der passer kontra (modsat) til den første plade du lavede. Efterfølgende giver du lidt para-fin/stearin så det kommer til at glide let.

Dette tar' lidt af skære dybden 3 gange tykkelsen af pladen du anvender, fra saven når det laves på denne måde, men kan du leve med det har du en fin og billig førings skinne.

Håber du forstår hvad jeg mener. 

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
ahh jo tak .. det var da en rigtig fin løsning egentlig.. havde jeg ikk haft i tankerne.. takker

det rigtige værktøj - det halve arbejde :P
nej det er der ikk.. men der er nogen der har bildt mig ind at man kan få sådan en skinne i løs vægt hvor der er sådan en slags slæde oven på så man kan spænde en håndrund sav på.. men det kan også være at det er forkert. ?

det rigtige værktøj - det halve arbejde :P
Annonce
Nej det er rigtig nok, man kan købe en unervisal løsning som du beskriver det.
Wolfcraft laver sådan en anordning, har set den i Bauhaus.
http://www.slojd-detaljer.dk/produc...uctid=3228

Harald Nyborg har en billig dyksav,med føreskinne, aner ikke hvordan kvaliteten er.



mvh jens
for har godt set den billige dyksav der flere steder, og tvivler nu lidt på den godt nok .. tror skam man får hva man betaler for.
så heller få sådan en skinne i lidt dyre udgave og så bruge min håndrundsav..

men takker mange gange for hjælpen, alle sammen, nu er jeg blevet noget mere sporet ind på hva jeg ledte efter

det rigtige værktøj - det halve arbejde :P
Jeg har en Makita dyksav, det er en rigtig god kvalitet til prisen.
Omkring kr 3000, med to 1400 mm føreskinner på tilbud.
mvh jens
ja det er sq et lidt svært valg

det rigtige værktøj - det halve arbejde :P
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis