Placering af dampspærre?

Hej.

Nu har jeg flere gange hørt forskellige løsninger i forhold til placeringen af dampspærren og har vist brug for et par råd inden jeg skal støbe betongulv.

Projektet er en tilbygning til huset som skal blive til en helårsisoleret udestue.

Jeg har støbt fundamentet som er blevet bygget op af fundablokke og afsluttet med Lecablok på toppen. Ingen problemer der.

Jeg har gravet ud og og afrettet i bunden med grus og så har jeg igår lagt 220+150 mm sundolitt i. Altså ialt 370mm. Det må vist være nok.

Planen er nu at lægge rionet på afstandsklodser og derefter støbe 10 cm betongulv.

Jeg ville rigtig gerne lægge et plankegulv derude og havde forestillet mig at dampspærren skulle ligge mellem beton og trægulv, MEN, nu har jeg hørt at man skal lægge dampspærren under betonen??

Jeg er forvirret..

Håber der er et par fif til mig her?

Venlig hilsen

Jens
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu skriver du at du skal lægge et plankegulv.. det skal vel ligge på strør
Så skal du gøre sådan her.




Og er det uden strør så skal du stadig have det mellem beton og gulv.
Du kan få underlag som dæmper trinlyden og som også er dampspærre. 
Og husk hvis du vælger at bruge plastik skal det være en 0,20  ellers laver du huller i det når du går på det.

Multimediedesigner - Tømrer - Værktøjsrådgiver

 

Lige en ting mere jeg plejer også at ligge et stykke murpap mellem dampspærre og de kiler der er under strørne

1. Gulv
2. Strør
3. Kiler
4. Murpap
5. Dampspærre
6. Beton

Så skulle det ikke være til at misforstå

Hvis du ligger isolering i mellem strørne, skal du huske der skal være luft mellem gulv og isolering. Som du også kan se på den forrige tegning


Multimediedesigner - Tømrer - Værktøjsrådgiver

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis