Kobling sidder fast på Ford 4000

Jeg har en ældre Ford 4000, koblingen sidder fast i udkoblet tilstand......... Har skildt motor fra gearkassen, der skulle ikke mere en en skrutrækker til at udløse den igen, men hvorfor sad den fast? Er modtaglig for ideer

Mvh

 

Thomas

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis den ikke bliver brugt ret meget, kunne det jo være derfor.

En anden gang, så lad den stå og banke i tomgang, en times tid eller to, så går koblingen temlig sikkert løs. (husk at sætte den i frigear)

mvh jens
@KTM:
Den kendes også fra MC-verdenen. Den nemmeste måde at skille en Harley Davidson ad er netop ved at lade den stå en time i tomgang.
To fluer med et smæk.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

tomgang og et par dask med en gummihammer eller et stykke pind, på koblingshuset så kommer den straks.

sådan lige til en anden gang, er der ikke inspektionsdæksel, under maven på sådan en?. det noget nemmere den vej, istedet for at skille den af
Man skal jo se hvorfor det ikke virker og operationen tog 1time så ikke så galt........ Men næste gang prøver jeg da tomgang først

Mvh

 

Thomas

Skrevet af Chr. på 31 mar 2012 23:06
@KTM:
Den kendes også fra MC-verdenen. Den nemmeste måde at skille en Harley Davidson ad er netop ved at lade den stå en time i tomgang.
To fluer med et smæk.

Chr.
Bare trist, når f.eks. karburiderne evakuerer efter blot 5-10 minutter. så får man ikke løsnet koblingen!

I øvrigt lidt muntert at minde harleyejere om det forunderlige sammentræf, at det er i i samme by en anden hæslig motor, Briggs & Stratton, er udviklet ca. samtidigt, ca. 1900, i samme  by, nemlig Milwaukee.
Der er jo en slående lighed i gangkultur og ringe præstation. 

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er sgu noget om den gamle tese med, at Harley Davidson kigger i bakspejlet, når de vil skue ind i fremtiden.
Der er nok en dybere sandhed gemt i ejernes ord, når den ene siger:
-Jeg har en Harley.
Og den anden siger:
- Jeg kører BMW.....

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis