Male båd når der er nattefrost?

Jeg har endelig fået påskeferie og havde regnet med at få ordnet skuden, men nu står den på nattefrost de kommende dage.
Er det et absolut no go at male under de forhold?
Eller er det slet ikke et problem, hvis malingen tørrer overfladisk inden kulden kommer?

B.

Jo mere man ved, desto mere tvivler man.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Jeg satte nye vinduer i min Maxi sidste efterår og skal derfor male hele "maxistriben".
Men jeg blev rådet til kun at primer med lightprimer, og vente til det blev 15-20 grader hele døgnet, før jeg malede med 2 komponent maling.

Hvis det er for koldt eller fugtigt kan malingen blive mat.

Mvh. Kim

Tak for svar, Kim.

Jeg maler med 1-komponent hele vejen, men det er sikkert det samme der gør sig gældende.
Jeg primer med fortyndet multicoat over vandlinien, så det kunne man måske godt gøre nu og så vente med slutstrygningen til lige før den skal i vandet.

Bjørn.

Jo mere man ved, desto mere tvivler man.

Med de temperaturer vi pt. har kan du godt droppe nogen som helst for for malin / Larkering. Det vil være spildte kræfter og vel også spildte penge for maling / lak. Du skal op på de 20 + som et minimum midt på dagen, hvor du kan smøre på så overfladen er begyndt at tørre inden temperaturen falder, dog max til 10+.
ok - så må jeg nok nøjes at lakere i det lune værksted, der kommer jo nok en weekend med godt vejr igen snart.

God påske.

B.

Jo mere man ved, desto mere tvivler man.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også