Hastigheds kontrollerer 12VDC gear-motor

Hej

Jeg har en 12VDC gear-motor som jeg gerne vil hastigheds kontrolerer (den kører 0-160 omdr/min). Lige nu har jeg en speed-controller med et pot-meter som jeg kan styre hastigheden med. Det fungerer egenligt fint men når jeg skruer ned for hastigheden så larmer det. Er det muligt at styre hastigheden uden at det larmer?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er ingen grund til at 'cross poste' - det er dårlig skik!

Og ja det er muligt, men der skal flere oplysninger på bordet før det er muligt at give dig et brugbart svar.

Start med:
- Hvad er det der larmer?
- Hvordan virker din controller?
- Hvad er specifikationerne på de forskellige dele?
- Hvordan ser din konstruktion ud?

Det er en motor jeg har testet og konstateret at den larmer for meget, når jeg skruer den ned i hastighed. Så nu vil jeg gerne bare vide om det er muligt at lave en simpel konstrruktion med en 12VDC gear-motor, som skal kunne kontrolleres i hastighed uden at det larmer når man skruer motoren ned i hastighed? Og uden at det koster en bondegård.
Mvh
Prøv at regulere den med en DC strømforsyning i stedet for, hvis den stadig larmer tror jeg ikke der er noget at gøre og hvis den ikke gør så kig dig om efter en ny regulator...

Der skal altså flere detaljer på bordet hvis du forventer kvalificaret hjælp :-o

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis