Forloren hare Lav-Det-Selv 3049 31-03-2000 20:10 hejJeg kan godt bruge nogle rigtig gode opskrifter på forloren hare.Venlig hilsen KENNETH.FREDERIKSEN. 2 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Lav-Det-Selv Trådstarter 3049 31-03-2000 20:11 Hej KennethHer kommer min egen opskrift, som familien i hvert fald er glad for:4 pers.250 g hakket svinekød250 g. hakket oksekød50 g. røget spæk i stave1 æg50 g. rasplidt mælkSauce:Skyen fra harenfløde 13%vildt bouillon (evt. Oscars)ripsgeleÆlt kødet sammen med æg og rasp og mælk til en passende konsistens. Den skalvære til at samle til en "hare" i en bradepande.Når du har lavet haren, altså formet den i bradepanden, stikker du detrøgede spæk ned i haren, så det ligner et pindsvin.Ind i ovnen med kræet ved 20 gr. i 40-45 min.5-10 min før den er færdig hælder du lige skyen fra bradepanden over i enlille gryde. HUSK at skum den, for det meste af fedtet kommer fra spækket ogsmager ikke godt i alt for store mængder i saucen. Derefter koger du igennemog tilsætter bouillon efter smag.Rund af med fløde og til sidst en klat ripsgele som smelter LANGSOMT isaucen.HUSK saucen må IKKE koge efter fløden er kommet i for så skiller den. Huskkartoflerne og så rigtig god fornøjelse.Rikke
Lav-Det-Selv Trådstarter 3049 31-03-2000 20:12 Hey,du kan også gemme et hårdt kogte æg (eller to)inde i HAREN.