Vil svejse møtrik på bolt, men hvilken type svejser??

Hej

Jeg skal skifte bremsercalipere på min bil. Det er en gammel bil med lidt rust, men de første 3 bolte gik, med lidt besvære, at løsne.

Men den sidste!

Jeg har forsøgt at slibe den lidt fladere på siderne, så topnøglen kan tage fat, men det er svært at komme til, da der er bærearme og andet ophæng i vejen.

Rørtang har jeg også prøvet uden held.

Sidste udvej jeg kan komme på, er at svejse en bolt på, så Topnøglen kan tage fat.

Spørgsmålet er så bare hvilken type svejser jeg skal bruge? MIG, MAG, TIC, Co2 you name it..?

Har læst mig frem til at MIG er godt til normalt pladearbejde på bil, så hvis denne type også kan bruges til det ovennævnte problem, kan jeg jo købe en og bruge den fremover også.

Mvh
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen til!

Jeg har med stort held brugt min ældgamle Migatronic til det formål mange gange.
Fuld skrald på og så bare en ordentlig kanonsvejsning, så bolten får så meget varme som muligt. Alene varmepåvirkningen kan løsne rigtig meget, og efter et par minutter give det sig som regel.
Prøv lige på et andet emne først, så du lige finder ud af forholdet mellem strøm og trådfremføring. Den må ikke hugge, støde eller sprutte alt for meget, men derimod er en jævn hvæsen optimalt.

Med venlig hilsen
ktm

 

Næh, ikke forsigtigt!!
Fuld skrald på liggehønen og ikke mindst, beslutsomhed!

Med venlig hilsen
ktm

 

du har fuldstendig ret mig mag jo co2, men svejs en møtrik på, helst en som er lidt større i hul end som bolten hvis den er knækket ,
du kan også svejse den direkte på bolthovedet med en forholdsvis god spænding husk at fjerne batteri polerne så ikke du ødelægger
generatoren jeg har taget mange rustne bolte ud på denne måde helt fra 3 mm af og opefter

PEK

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis