Tilbagekøb af fyringsolie fra brugt oliefyr

Hej i forummet

Er der nogen der ved, om der findes firmaer der køber fyringsolie fra en olietank. Årsagen er at vi netop har overtaget et gammelt hus med et oliefyr fra 1955. Vi skal have installeret helt nye varmefunktioner (varmepumpe, solvarme og genvex) i huset, så vi skal ikke bruge fyret mere. Og her har vi problemet:

Der er ca. 900 liter fyringsolie tilbage på olietanken – hvad kan jeg gøre ved den mængde? Er der firmaer der vil komme og suge det op (og betale for det)? Jeg ønsker ikke at hælde det på min dieselbil. Er der nogen som kan hjælpe, vil jeg blive glad …

- Kenn
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Da jeg stod med samme opgave snakkede jeg med min blikkenslager/VVS'er. HAn har en pumpe, som kan suge olien op.
Så skaffede jeg et passende antal 200 L olietønder og pumpede olien op i dem.
Resten var kun et spørgsmål om at finde en, der har et oliefyr og så blive enige om en pris på skidtet. En krone under listeprisen pr liter kan være et fair bud.
Du kan evt hælde 50 liter vand i tanken, når pumpen mister sugningen. Vent en halv time, og sug så forsigtigt en gang til til en seperat tønde. Så er stort set al olien væk fra tanken. Den sidste tønde skal selvsagt dekanteres inden der hældes op den næste tank.

Husk at der er krav om sløjfning og opgravning af den ubrugte tank. Jeg kan ikke huske disse regler.

Chr

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Det var da en god idé, omend jeg skal ud og lede efter 5 store 200 liters tønder … Hmmm … Ville helst have en ud for at suge det direkte væk.

NB: Olietanken er ikke gravet ned – den står under en høj veranda, og er i rustfrit stål. Og den kunne jeg såmænd godt benytte til andre sjove formål i haven (men kræver dog først at olie-rester på en eller anden måde kan spules eller brændes væk).

- Kenn
Prøv, at sætte en annonce i guloggratis. Der fandt jeg for 5 minutter siden en køber, dog kun Fyn og trekantsområdet. Så der er nok flere derude.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
du kan bare sende mig en sms på 24405042, så skal jeg nok tømme tanken for dig
Tror at hvis du vil have et firma ud og tømme din tank, skal du nok ikke forvente en særlig høj pris for din gamle olie.
Hvis du selv får det i tønder er det nok lettere at sælge, men tvivler på der er nogen som vil tage bøvlet for "bare" at spare 1-2 kroner pr liter.

Da jeg skulle sløjfe tanken, fik jeg heldigvis timet det så der var under 50 liter tilbage da fyret skulle fjernes

Annonce
Hvis du sælger det til 4-5 kr. under dagsprisen, som selvafhentning, vil jeg mene du sagtens kan sælge det, i DBA & GG.

mvh jens
Gode forslag, tak skal I have.

Vi får nøglerne til huset på søndag, hvor der skal foretages aflæsning. Så ved vi helt nøjagtigt hvor stor mængden er. Og så ser vi hvad der sker …

- Kenn
Så må vi ikke håbe sælger, har solgt det meste af olien... 

mvh jens
Ja, ellers kunne undertegnet også være interesseret, hvis jeg kan finde nogle beholdere til det, og vi kunne finde en fornuftig pris, så turen kunne betale sig.
Det plejer ikke at være noget problem at få nogle 200 liters tromler hos autoværkstederne. De har dem til hobe.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis