hvordan med ny dør?

Jeg skal have købt mig en glasdør (swedoor) til erstatning for den anden som sidder.
Men hvad skal jeg kigge efter mht. mål?
Hvordan ser jeg om en dør er højre- eller venstreophængt? (kommer jo an på hvad side man står på.

Kan jeg bestille dør i samme mål som den der sidder og regne med at den passer, eller skal jeg også have nye karme osv?

Er der evt anbefaling til gode links, hvor jeg kan købe en sådan dør?

 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
KimFS.

Stil dig i den side falsen er (altid) så har du svaret på om det er en venstre eller højre-gående dør.

Hængslet sidder som regel (om ikke alle) i et stykke plast (på døren) så du uden megen besvær ændre hvilken side du vil ha døren til at lukke til, husk bare gækken det stykke der sidder i låsen, den kan vendes med en papegøjetang eller ligende, ved at trække ud og dreje dette stykke metal 180 gr.

Mener du højden på døren, så vidt jeg husker er standard målet enten/og eller 2100 mm eller 2040 mm bredden bestemmer hullet jo, men mindst 830 mm som også er i underkanten (her tænkes på adgang for F.eks. en kørestol)

Så aller mindst en 830 mm eller en 930 mm bredden

Linket kan jeg ikke hjælpe med, men en hver trælast/bygge marked har da døre.

Men se dig lidt om der kan være penge at spare.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hej
Undskyld. Kan godt være jeg er tungnem, men jeg forstår ikke hvad du mener med at jeg skal stille mig i den side falsen er? Er falsen der hvor døren sidder fast - altså hængslerne, eller hvordan lige. Og hvordan skal jeg stille mig i forhold til den fals?

 

Er det en indv. Dør?

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Er det en indv. Dør?

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Du stiller dig, så du kan se hængslerne. Så kan du se, om de sidder i højre eller venstre side og dermed afgøre om døren er højre- eller venstrehængt. Det næste er så om døren, hvis det er en yderdør, er udadgående eller indadgående. Du skal heller ikke regne med at beslåningen på den ny dør er som på den gamle, så køb karmen med, så det passer sammen.

fase
Ja, der er jo forskel på om det er en indvendig eller udvendig dør, er det indvendig dør er der stor chance for den passer i målene, er det en udv. dør skal dørpladen måles ved bestillingen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis