Udtagelse af kortlægning over forurenet grund

Hej LDS,

Jeg har en grundt som er kategoriseret som forurenet, grundet en villaolietank som ikke har været helt tæt.

Jeg skal have udarbejdet en rapport i forbindelse med oprensningen, som skal sendes til regionen, men regionen vil ikke lade mig se en sådan rapport, da de siger at det ville være at forfordele nogle rådgivere frem for andre.

Er der nogen der ligger inde med sådan en rapport, som jeg må kigge lidt i?

Mvh.

- Morten
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Morten

En offentlig myndighed kan ikke anbefale en privat virksomhed frem for en anden. Det er givetvis det regionen har ment. Hvad de sikkert også har forsøgt at fortælle dig, er netop at du skal have fat i en privat virksomhed til at hjælpe dig. Det her er godt nok et gør det selv forum, men at forsøge at håndtere en olieforurening som gør det selv projekt er lidt som at gå i retten uden en advokat. Du skal have fat i nogen der kan hjælpe dig, dvs et konsulentfirma med speciale i jordforureninger.

Mht adgang til rapporter, så kan du kontakte enten regionen eller kommunen med hvilken som helst adresse som du ved der har været en forurening på, så kan du bede om aktindsigt i de rapporter der er på ejendommen. Du har ret til dette, men det kræver som sagt at du er præcis i din anmodning.

Mvh
Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis