sommerdæk

Hjælp!
 der findes en hav af sommerdæk, og jeg kan ikke rigtig finde ud af hva, for nogle jeg skal købe, til min Toyota avensis 1,8
jeg har tænkt at købe i mellem prisklasse,
nogle ideer??????

    

 

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
kig på daekonline.dk og se på de dæk, du kunne tænke dig. Så kan du gå ind og se prøvekørsler af de forskellige dæk og deres egenskaber. Vælg så efter det, du lægger vægt på.
F.eks. lægger jeg vægt på gode bremseegenskaber i vådt føre og dæk med lavt støjniveau og er ligeglad med egenskaber i sne, når det handler om sommerdæk.

Med venlig hilsen
ktm

 

Har for 14 dage siden smidt mine sprit nye sommerdæk på min Skoda Fabia Combi.
Købte dem via daekonline.dk til lige omkring 2000,- ink moms og fragt.

Barum Buvaris 2. Købte dem i str. 195/45-16".

Har læst mig frem til at Barum skulle være er datter selskab til Continental. Barum skulle være et dæk de producerer, bare til billigere penge. Om der er sandhed i dette skal jeg ikke kunne sige, så meget har jeg ikke ville undersøge det - jeg har kørt med dem i 14 dage som sagt og jeg er ganske fint tilfreds. De er langt bedre end de Pirelli dæk jeg havde før. Hvad angår dækstøj har jeg set anmeldelser der siger at de skulle være et meget støjsvagt dæk med gode egenskaber på både våd og tør vej. Har ikke kørt på våd vej endnu, men den gør det godt på tør vej. Dækstøj kan jeg heller ikke kommenterer på endnu da min bil tydeligvis skal spores (fortalte mine vinterdæk mig)

Men søg lidt efter anmeldelser selv og måske læs hvad FDM anbefaler af sommerdæk i 2012.
Pres prisen og køb nogen michelin og gå videre med næste projekt i dit liv. Du får snilt 35-40 proc. På listeprisen ... Monteret

 

Nu var det rart at vide hvilke fælge du kører med ? 15 eller 16" ?

FDM anbefaler flg. i 15 "
http://www.fdm.dk/test-teknik/daektest-sommerdaek-2011-19565-r15-v

Suzuki GS500 E - 1994
Opel Astra J (P10) 16 XER 1,6 5 dørs - 2013
Tak for svarene, jeg har 16" fælger å jeg søger, dæk der er 205/ 50 R16.

jeg har kigget på "tænk" testen og de er nogenlunde samme som FDM testen (tak for linket rasbak)

men(soldaten) jeg kan ikke finde "Barum buvaris" nogensteder og er lidt betænklige? hvad med holdbarhed?

 

Annonce
Det eneste, der holder dig i kontakt med resten af din tilværelse, når du kører derudad, er dine dæks fire berøringspunkter mod vejbanen.
Det kan ikke betale sig at gå på kompromis med kvaliteten her.
Google er din ven :-)

http://www.rezulteo-daek.dk/barum-daek/bravuris-daek/test-anmeldelse-1507

I øvrigt helt på linie med "vile". Et sæt dæk holder måske 50-80000 km, så hvad pokker betyder nogle få hundrede bananer i det samlede budget ?! Køb et anderkendt mærke som man ved ligger i top i dæktestene.

I øvrigt er der tilbage i 2009 en test af 16" sommerdæk
http://www.fdm.dk/filer/daektest2009.pdf

Suzuki GS500 E - 1994
Opel Astra J (P10) 16 XER 1,6 5 dørs - 2013
Barum er lavet af gamle bæreposer

 

Jeg købte i 1967 et sæt Barum til min Taunus 12M Super 1961.
Hold da helt kæft, hvor kom den til at køre ringe på de dæk, og min broder kørte da også i grøften med den lidt senere, hvorefter den gode bil ikke var mere. 
Den flinke sælger på Tempo-X tanken på Københavnsvej i Roskilde forklarede mig ellers, at der fandtes ikke bedre dæk end disse tjekkoslovakiske superdæk.
Selvfølgelig kan der da godt være sket en positiv udvikling på de mellemliggende 45 år!
Jeg vil nok få svært ved at bekvemme mig til Barum igen!

Med venlig hilsen
ktm

 

Så længe knægtene kan komme til at køre på 50'er dæk for små penge, er de s... Ligeglade om så banen sad på tværs. (har selv været der engang i sidste århundrede. Rev et sæt kleber af på 18000 km)

 

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis