Manglende tryk på Brugsvand

Hej. Jeg ville lige høre om i er enige med mig i mit lille problem.

Problemet er at der ikke kommer nok vand ud af min bruser.!!

Jeg har gennemgået alle rør fra tapsted til min unit i kælderen, og der er ingen problemer at finde. Jeg har skiftet blandingsbatteri + bruser (uden vandsparer) uden at det har hjulpet.

Jeg har prøvet at tappe vand direkte fra mit pex-rør der kommer direkte fra vandmåleren, og der kommer ca. 20 liter vand i minuttet..! Er dette normalt ?

Der har ikke altid været for lidt tryk på vandet, men jeg har en mistanke om at den er gal fra vandværket af.. Der er for ca. 6 måneder siden skiftet vandmåler, og jeg mener også at der er gravet nye vandledninger ind til mit hus. Kan det have noget med det at gøre??? 

Gode ideer og råd modtages gerne...


Selvgjort er velgjort Så længe det holder....!!
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Som jeg forstår det, er det kun bruseren der har problemet. Altså må røret være tilstoppet.

 

Det passer fint med vandmængden, men trykket kan være for lille. Trykket skal være mindst 30 mVs eller 3 bar.

Der kan da også være noget galt med din nye vandmåler - eller der sidder måske noget møg i tilgangen.

Hvad med at klage til vandværket?
Jeg ved ikke om problemet kun er i bruseren.. Men man mærker ikke det lige så tydeligt ved håndvasken... Men som sagt er alle rørene gået igennem.. Det skal lige siges at der fra kælder, hvor vandet kommer ind og op til bruser er ca 20 meter, hvoraf de 10 er lodret stigning.. Det tager selvfølgelig lidt af trykket, men som jeg også skrev, har det jo ikke altid været et problem.. Og der er lige meget tryk på både varmt og koldt vand, hviket tyder på at det er fra vandværket den er gal. Men inden jeg ringer og brokker mig til dem, ville jeg lige høre om i var enige med mig herinde

Selvgjort er velgjort Så længe det holder....!!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis