Vejrudsigten - hagl og frost til weekenden

Med udsigt til omslag i vejret kunne jeg godt tænke mig at få lidt hjælp med hvordan man kan hjælpe sine planter og unge frugttræer med lidt beskyttelse imod nattefrost og hagl?

Nytter det f.eks noget at dække af og/eller trække en stor plastiksæk henover for at beskytte dem imod det værste?

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et frugttræ, selvom det er nyplantet, burde ikke tage skade af lidt nattefrost med mindre blomsterne er sprunget ud, og det er de vel næppe.

Har du plantet stedmoder eller lignende ud er en plasticpose nok ikke helt en garanti for at de klarer en nattefrost. Men en pose er klart bedre end ingenting.
Tak for rådet!

Vi har faktisk indtil flere ting der er godt igang - og der er blomster (få - men de er der) på både kirsebær og mirabeller.

Jeg tror heller ikke det vil tage egentlig skade - men sidste år kunne jeg konstatere at sen-frost satte næsten alt kraftigt tilbage resten af sæsonen - museører på mange blade, nyspiret græs skulle såes igen, ellers sunde hortensia så forkvaklede ud resten af sommeren, kirsebær i fuld blomst på ældre men sunde træer betød ingen kirsebær overhovedet samt "le coup de grace" - topskuddet på et ungt valnøddetræ der nok kommer til at se så forkvaklet ud at jeg overveje at sætte et nyt.

Så hvis det hjælper vil jeg pakke ind hvad jeg kan i år....

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis