Ny fræser

Jeg er træt af, at bakse med min gamle fræser. Svær at starte, periodiske problemer med flyder i kaburator. Drivremmen rammer en møtrik og strammer ikke an uden en ordentlig rystetur.

Så jeg trænger, til noget som passer bedre til mit temperament .

-Elstart, muligvis
- 200 m2
- og skal kunne bryde igennem et hårdt lag.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du kun skal fræse 200 m2 vil en med elstart nok være at skyde myg med kanoner. En sådan får du ikke for under 25.000,00 kr.Jeg købte i efter året en ny Huqarna, selvkørende med modsat roterende knive. Se det er noget der vil frem i verden, men en sådan koster altså lige knapt 8.000,00 kr. Onkel Harald har da udmærkede fræsere til en fornuftig pris når du kun har 200 m2. at fræse. Hold dig fra at købe små brugte fræsere, de er som regel slidt op.
Håndværkeren

Måske er elstart overkill, men udfra den jeg har nu, har det godtnok været en kamp. Forhåbentlig findes der bedre modeller, som er til at starte med laborant-arme :-)

Pt. har HN en Texas Lilli 532TG http://www.harald-nyborg.dk/p5630/texas-lilli-532tg
- er der noget for eller imod denne model?
Ja det var netop den jeg tænkte på, fra Onkel Harald. En ganske god maskine det er et godt gammelt anerkendt mærke TEXAS
Jeg takker. :-)
Jeg har en ældre Lilli med lidt mindre motor og uden bakgear. Køkkenhaven er pt. 9 x 9m og den må IKKE være større uden en større fræser.
Første tur hopper og danser den hen af jorden og er ikke tung nok til ordenligt at komme i. Mit råd er at hvis du har finanserne så køb en selvkørende som 'håndværkeren' anbefaler. Der er en del til salg på DBA.

Henrik
Jeg har 240 m2 køkkenhave og en meget gammel Norlett som jeg arvede efter min far i 1983.
Den ville heller ikke starte men en lille snaps i luftfiltret hjælper.
Jeg tager hjulene af og sætter bolten i øverste hul på pinden.
Det er lige før at der kommer kinesere op når den kører.
Lad den trække og hold lidt igen, så graver den ned.
Går den for dybt så skub en smule.

Med venlig hilsen

Anker

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis