Kan ikke starte havefræser

Hej

Jeg har et problem med en havefræser jeg for nyligt har købt brugt. Den har ikke været startet i en 3-4 år, men den har stået i ly i et lukket haveskur.

Det drejer sig om en Ginge fræser med en 3hk 127cc Briggs & Stratton motor.

Den ville ikke starte pga. der ikke var nogen gnist på tændrøret, så jeg skiftede motorolie og tændrør og fjernede rust på svinghjulet og magneten (tror jeg de hedder) og derefter startede den og jeg testede den i en 10 minutters tid og fræste lidt med den, og den lod til at fungere.

Da jeg tog den frem for en 14 dage siden for at fræse ville den igen ikke starte, men efter at forsøge med benzin direkte ned til cylinderen og lidt dieselstart flere gange fik jeg den til sidst i gang og jeg fræste i ca 30-45 minutter hvorefter den standsede af sig selv og jeg har ikke kunnet få den startet siden.

Jeg har prøvet at rense tændrøret, rense karburatoren skifte benzinen ud med frisk benzin skiftet pakningen mellem benzintank og karburator (da den var defekt) og jeg kan stadig ikke få den i gang.

Der er gnist på, og jeg kan lugte at der kommer benzin frem og der kommer nogle små livstegn fra den og lidt røg ud af udstødningen af og til, men den vil ikke starte eller bare løbe rundt selv på noget tidspunkt.

Hvad kan være galt, og hvad mangler jeg at gøre?
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
stik een finger i hullet til tændrøret - tjek om der er kompression på svinet. B&S er en fantatisk maskine, og særligt deres helt unikke smøresystem er - ja, nå ikke!
Ja gnisten er klar og blå, og den har jo også været startet med det samme tændrør og kørte fint, indtil den stoppede...
Se hvis tanken er af blik, kan der sagtens opstå en lille smule kondensvand i den, derfor anbefaler jeg brugen af lidt kaburator sprit. Kan sagtens være grunden til at den stoppede.
Ja men som skrevet i det oprindelige indlæg har jeg tømt tanken helt og skiftet ud med frisk benzin, så jeg tror ikke det kan være det... den vil stadig ikke starte...
Annonce
Hvad med at knalde en ny motor på, de koster forbavsende lidt i vore dage.
Tjoh så vil jeg nok hellere levere den tilbage og finde en anden, men den burde nu kunne starte igen vil jeg mene...
prøv at indstille tændingstidspunktet.
Har en klipper med samme symptom, prøv at pille luft filter af og se om den ville starte uden. Ville den det er det justering.
Ellers kunne det lyde som en motor med ridser i cylinder eller stempel, prøv at skrue manifold ( ud ) af og kig på stempel.
Mvh

Har det samme problem, har gjort karburator ren, skiftet olie og benzin, samt sat i nyt tændrør i. Den vil ikke starte

Desuden, sprang nogle af kablerne af ved aftagning af karburatoren, nu kan jeg ikke helt hitte, hvor de skal sættes i :D 

Det er en B&S gammel sag, Texas Deluxe hedderen fræseren. Jeg har ikke andet oplysning på den :) Købte den til 100,- hvor problemet, var den ikke vil starte.


Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis