Isoleret skur opad hus

Hej med jer
Jeg skal igang med at lave et isoleret skur, da vi mangler plads og det gode vejr har gjort at jeg gerne vil igang:-) Men har lige et par spørgsmål til de kloge hoveder herinde.

1) Jeg vil grave ud og isoleret under det støbte gulv, men hvordan gør jeg det smartest? Kan jeg nøjes med at grave sokkel (90cm) ud til de 2 vægge som mangler eller skal jeg lave det hele vejen rundt. Se evt billede.

2) Der er en overdækket terrasse hvor skuret skal være, kan jeg genbruge det grus som fliserne er lagt i til betonen? så slipper jeg for at skulle køre det væk og spare lidt på indkøb, i så fald hvad skal blandingsforholdet være? Der kommer 150-200mm isolering under og rionet ovenpå.

3) Kan det betale sig at lege en maskine til gravearbejdet eller kan man klare det på en weekend med nogle gutter?

4) Husvæggene er mursten, er der nogen grund til at isolere disse vægge?

5) Jeg regner med at skulle have flat tag med hældning fra venstre mod højre med en tagrende for enden, men ville gerne opsamle vandet og bruge det til havevanding, men tagpap er ikke så godt til dette, hvad er alternativerne?

Nogle der har yderligere bemærkninger eller kommentarer er de meget velkomne.

Frederik
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lej du hellere en grave maskine, for du skal have temlig meget jord ud, en motorbør er også et must ved samme lejlighed. Men ellers har du da rigtigt fat, du behøver kun grave rende der hvor du skal støbe grundmur, men du skal have mindst 60 cm. jord af der hvor gulvet skal værer. Der skal være plads til stabilgrus isolering og en beton tykkelse på ca. 10 cm.  til gulvet.  Du kunne jo bruge ståltrapetz plader til taget, de kan godt fås i hele tagets længde plus udhænget
Hvis du aldrig har prøvet sådan en grave maskine, vil jeg anbefale dig at finde et sted med plads hvor du lige kan øve dig en times tid !

Det er et herligt stykke " legetøj " sådan en gravemaskine, man kan blive helt afhængig af at " lege " med den.

Hvis skuret er af træ er det ikke nødvendig med randfundament. Punktfundamenter er fint.

Der er jo hverken grund til rand- eller punktfundamenter langs den eksisterende husmur.  Taget fastgøres til husets væg.

Alt efter hvad skuret skal bruges til kan du lave gulv  uden beton - men med fliser på stabigrus i stedet!

Faktisk tror jeg at du skal bruge "det gode vejr" til at fintænke og detaliprojekterer lidt. Inden du ødelægger alt for meget med den indlejede gravemaskine.

Skrevet af Sitting Bull på 27 mar 2012 20:14

Hvis skuret er af træ er det ikke nødvendig med randfundament. Punktfundamenter er fint.

Der er jo hverken grund til rand- eller punktfundamenter langs den eksisterende husmur.  Taget fastgøres til husets væg.

Alt efter hvad skuret skal bruges til kan du lave gulv  uden beton - men med fliser på stabigrus i stedet!

Faktisk tror jeg at du skal bruge "det gode vejr" til at fintænke og detaliprojekterer lidt. Inden du ødelægger alt for meget med den indlejede gravemaskine.

Kære siddende Tyr.
Du springer let og elefant hen over mandens ønsker, han skriver jo netop at han gerne vil isolerer gulvet og væggene. Så er et punkt fundament ikke meget bevendt !
Manden skriver jo indledningsvis at der er blevet for lidt plads i hytten han bor i, så mon ikke der skal ting der ud som ikke må udsættes for formegen fugt o.l. Kunne også tænket at han vil lave en dør fra huset ud i skuret.
Her på LDS. er det så vidt jeg ved, tilladt at bruge sin tantesofi.

tantesofi - eller ej.

Der er absolutely intet der hindre at spørgerens ønsker kan opfyldes ved anvendelse af mit forslag.

Din konformitetiske observans hindre din urgerende indlæringskompetens: (Jeg forbeholder mig retten til at lære noget nyt !)

 

Skrevet af Sitting Bull på 28 mar 2012 10:24

Din konformitetiske observans hindre din urgerende indlæringskompetens:  

Følger der en oversættelse med

Annonce
Skrevet af Håndværkeren på 27 mar 2012 20:01
Lej du hellere en grave maskine, for du skal have temlig meget jord ud, en motorbør er også et must ved samme lejlighed. Men ellers har du da rigtigt fat, du behøver kun grave rende der hvor du skal støbe grundmur, men du skal have mindst 60 cm. jord af der hvor gulvet skal værer. Der skal være plads til stabilgrus isolering og en beton tykkelse på ca. 10 cm.  til gulvet.  Du kunne jo bruge ståltrapetz plader til taget, de kan godt fås i hele tagets længde plus udhænget
Hvis du aldrig har prøvet sådan en grave maskine, vil jeg anbefale dig at finde et sted med plads hvor du lige kan øve dig en times tid !

Det er et herligt stykke " legetøj " sådan en gravemaskine, man kan blive helt afhængig af at " lege " med den.


Ja det lyder som en god ide at lege en gravemaskine... hvad koster det at leje sådan en i en weekendstid?

Ok vil lige undersøge de ståltrapetz, men hvad med kondens kan det være et problem når der er isolering nedeunder?
Skrevet af Sitting Bull på 27 mar 2012 20:14

Hvis skuret er af træ er det ikke nødvendig med randfundament. Punktfundamenter er fint.

Der er jo hverken grund til rand- eller punktfundamenter langs den eksisterende husmur.  Taget fastgøres til husets væg.

Alt efter hvad skuret skal bruges til kan du lave gulv  uden beton - men med fliser på stabigrus i stedet!

Faktisk tror jeg at du skal bruge "det gode vejr" til at fintænke og detaliprojekterer lidt. Inden du ødelægger alt for meget med den indlejede gravemaskine.


Skuret skal bruges til tøj, møbler, værktøj mv så ville gerne undgå alt for meget fugt og frost så derfor tror jeg at jeg holder mig til at støbe randfundament:-)
Hvad sådan en maskine koster, tjah det er der vist stor forskel på, alt efter hvor i landet man bor, jeg gav 3200,00 for en mellemstor gravemaskine og en motor bør brugt i ca. 10 timer.
Der sidder timetællere i maskinerne, og nogle steder lejer du for et grundbeløb og timepris.
Du skal nok være forberedt på at skulle betale et depositum.

Belært af andre her på LDS. så skal der et undertag under dine ståltrapetz plader inden du knalder isoleringen op. Til gengæld behøver du ikke spekulere mere på det tag de næste 25 - 50 år.
Hej

Hvis du skal bruge skuret til opbevaring af tøj og værktøj, der ikke må ruste, skal der også varme på, og så er der nogle regler der skal overholdes, så tag lige en snak med teknisk forvaltning, så du ikke får problemer senere som f.eks ved salg.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis