Dur denne gulvkonstruktion mon ?

Vil denne gulvkonstruktion være ok?

Strøerne står på eksisterende, støttemure/fundament.

Gidder ikke betongulv, så lad venligst være med at foreslå det

mvh jens
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
je__ns

Synes det ser fornuftigt ud.

Husk indbyrdes afstand af strøer skal matche pladens tykkelse.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Egentlig ved jeg ikke hvor smart den konstruktion er.

(Jeg har set forslaget tidligere hos Thermisol. Hvor der dog anvendes flamingoplade imellem strøerne).

For hvad er fidusen? Du kan jo ligeså godt blot lægge et flydende gulv.

Problemet kan være at belastningen på gulvet overføres via strøerne til flamingopladerne. Og at trykarealet derved bliver relativt lille. Og så er spørgsmålet om flamingopladerne deformeres der hvor strøerne ligger på flamingoen.

Ihvertfald bør du kontakte Thermisol eller Sundolitt for at få deres kommentar.
Hej.

Nå ja jeg har forstået det sådan at gulvstrøerne bliver understøttet på gængs måde.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Ja gulvstrøerne står på beton støttemure, med et max spænd på 175 cm, mellem understøtningerne.

Det er udelukkende for at slippe af med krybekælderne.
Nu er der 125 x 63 mm strøer, og ca 100 mm isolering.
Samt en lidt varierende højde på krybekælderen, som jeg så vil udjævne med kabilarbrydende grus....

mvh jens
OK.

Men 7-12 cm bør være Leca kapillarbrydende lag, (coatede nødder).
(Ved ikke hvad du mener med "kapillarbrydende grus)
Og der skal indlægges murpap eller lign hvor de nye strøer ligger af på de eksisterende støttemure.

Faktisk bør/skal gulvstrøerne være trykimprægnerede når de ligger under dampspærren.

Og så skal det nok gå godt. >)
Annonce
Jeg ville være forsigtig med at lave dampspærre ovenover dine gulvstrøer og have en relativt diffusionstæt flamingo nedenunder - den mindste smule fugt og det begynder at danne grobund for skimmel og råd.

Jeg ville hellere lave løsningen med at fore nedad med en omvendt T konstruktion, hård batt i bunden som vindspærre og ventilere derunder - alternativt anvende trykfast eps i hele laget til opfyldning og udlægge fermacell/gulvgips som flydende gulv ovenpå denne.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Ja alternativet til mit spørgsmål, kunne jo være, 295 x 45 strøer, og et 120 mm trykimpreneret terassebrædt under strøer, til at holde de hårde bats i bunden.
Dog vil jeg helst af med krybekælderen..

Noget i den her retning, eller skulle man bruge 145 x 45, og så en 145 x 45 på tværs, for minimere kuldebroen.

mvh jens
Det er lige netop derfor at alt organisk materiale UNDER dampspærren skal være trykimprægneret.

Og løsningen ligger jo lige for. Trykimprægnerede strøer/regler.

Af sikkerhedshensyn. Konstruktionen skal måske holde i 50 år. Der kan forekomme vandskade, oversvømmelse eller andre forhold.

Je_ns. Det du foreslår er en gemen terrændækkonstruktion. Og derfor skal den opbygges som sådan. Og den er langt at foretrække for en krypekælderløsning.
Det der er humlen omkring den sidst foreslåede konstruktion er at fugt kan bortventileres - det andet alternativ har jeg skrevet længere oppe.

Og nej - terrændæk behøver ikke at inkludere 10cm armeret beton.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Jeg synes bare ikke, at fermacell/gulvgips direkte på flamingo,en virker overbevisende stabilt.
Så vil jeg nok foretrække, at bibeholde krybekælderne...

mvh jens
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis