Grimt malet trægulv - gode råd søges!

Nu har jeg ledt foraet igennem, og synes ikke lige jeg kan finde det jeg søger. Så håber I har nogle gode råd :-)

For 5 måneder siden fik vi lavet helt nyt køkken i vores ny-indkøbte lejlighed. I den forbindelse blev alle de gamle fyrretræsgulve i lejligheden slebet ned - inklusiv køkkengulvet, der viste sig ikke at være særlig pænt.

I et øjebliks idioti, besluttede vi at male gulvet hvidt. Fulgte alle malerforretningens instrukser om grunder, maling, osv. 

Men, men, men... 5 måneder senere, ser det frygteligt ud! Plankerne/træet har "rejst sig", og gulvet er blevet ekstremt ujævnt - og malingen er allerede krakeleret og er skallet af nogle steder.

Så nu har vi et smukt køkken - og et gulv, der ligner L...

Jeg står fuldstændig på bar bund - kan ikke leve med det - men ved ikke lige hvad jeg skal gøre.

Så jeg håber at nogle af jer kloge Lav-det-selv´ere har en genial løsning på hånden :-)

På forhånd tak :-)
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
flydende gulv ovenpå

Træt... Meget træt af at renovere hus...
Beklager min uvidenhed... Men hvad er flydende gulv?


PS. kender godt det med at være renoverings-træt :-)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Et gulv som lægges løst ovenpå det eksisterende.
lovevintage

Hvis jeg må blande mig i debatten.

Flydende gulv er f.eks et laminat-gulv som du bare lægger ovenpå det gamle uden nogen form for fastgørelse, husk, lægger et sådant at der skal være min. 10 mm afstand fra vægge og andet fast som køkken elementer, du følger bare producentens læggeanvisning, der ligger i hver pakke.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Ok - 1000 tak til jer begge. Så kommer man ikke udenom pyntelister/fodlister, vel?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
lovevintage.

Det ultrakorte svar er nej.

Du kan naturligvis hvis du har fodlister tage dem ned, og efterfølgende sætte dem op igen.

Men forstår du allerhelst er dem foruden, du vil så få den kedelige sprække hvis du vælger uden fodlister.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Ja, men den må jeg jo så æde - eftersom alternativet ikke er et alternativ :-)

Hvis jeg lige må ulejlige dig med endnu et spørgsmål... hvad er at foretrække, vinyl eller linoleum? Er der forskel på afslutningerne man kan lave? (Måske undgå listerne)
lovevintage.

Selvfølgelig.


Uden du må hænge mig op for det, mener jeg at linolium skal/kan limes ved ikke så meget her.

Men linolium skal vist være rasende dyrt, i forhold til anden gulv-belægning, synes jeg at kunne huske.

Men forhør hvordan du gør, hvor du køber din gulvbelægning, de ved besked og kan og vil rådgive dig fagligt korrekt.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Ved linoleum skal gulvet spartles, 3,5 mm masonite påsømmes. (således at en jævn flade opnås)
Derovenpå linoleum.

Du må leve med lister - også ved overgangen til anden gulvbelægning.

Alternativt kan du afslibe gulvet, (hvis der stadig er tykkelse nok) og lakere.
Man kan vel også slibe malingen af og så male med noget der holder.
Jeg ved da at man kan male et auto-værksteds-beton-gulv med epoxy maling og det holder i mange mange år..

Nu ved jeg ikke hvor meget gulv (hvor tykt) der er tilbage, men hvorfor kan man ikke slibe malingen af??

Jeg mener at så kan det få en god gammeldags gang lak...

Et klikgulv fås både som laminat og som træ.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også