Renovering af legetårn - maling af repo'er

Hej

Jeg er i gang med at renovere et legetårn jeg har fået foræret. Det er et forholdsvist dyrt legetårn der har stået på en offentlig plads, så derfor vil jeg gerne gøre det flot igen. Jeg har skilt det ad og er gået i gang med at slibe det ned. Tårnet består af 5 stolper, 4 "vægge" og 4 "repo'er" - sidstnævnte bruger man for at komme op i tårnet til en rutschebane.

Stolperne og væggene bliver grundet med Gori 22 og herefter malet med gori 100 dækkende.

Men hvad gør jeg ved repo'erne? De har tidligere været lakeret og er derfor blevet gule med tiden. Jeg kan slibe det meste væk, men der er stadig steder hvor jeg ikke kan komme til (de er lasket sammen).
-Min første tanke var at give det hele Gori 22 og herefter gori's terasse-maling. Men den er farveløs og jeg vil derfor kunne se farveforskellene... Kan man male det med noget der er nogenlunde slidstærkt - kan man evt tone en terassemaling? Jeg er ikke interesseret i avancerede løsninger såsom epoxy....

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ingen der kan hjælpe?
Kan det virkelig passe at jeg for første gang skal opleve ikke at få et brugbart svar herinde? :-)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Du kan jo bruge en ganske almindelig olie maling til rapoerne, den fås også som almindelig gulvmaling. Der findes desuden en speciel maling der bruges på både, den indeholder Latex så det bliver skridsikkert, jeg kan ikke lige huske navnet på den.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også