forsænket loft

hej.

Jeg ønsker at få forsænket loft i mit køkken med gipsplader. Der er i forvejen pudset loft. 
Mine spørgsmål er: Skal der isoleres mellem nyt og gammelt loft? Må man montere spots hvis der ikke isoleres? skal der være dampspærre?


rufili
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
pudsede lofter var gamle dages dampspærre sålænge den ikke var revnet, så at komme en dampspærre ned under her ville nok ikke være en god ide, da der teoretisk så ville være et rum med dampspærre omkring sig (sådan set ok, hvis det er hermetisk tæt, meeen.... ) Om der skal dampspærre afhænger også at om du bor i hus uden 1. sal, eller om det er etagebyggeri osv. hovedreglen er at der skal dampspærre hvis det rum man isolere imod ikke er opvarmet.

Træt... Meget træt af at renovere hus...
Skrevet af rufili på 26 mar 2012 19:05
hej.

Jeg ønsker at få forsænket loft i mit køkken med gipsplader. Der er i forvejen pudset loft. 
Mine spørgsmål er: Skal der isoleres mellem nyt og gammelt loft?
Ja, hvis det er mere end 25mm luft, for at overholde brandkravene.

Skrevet af rufili på 26 mar 2012 19:05
Må man montere spots hvis der ikke isoleres?
Ja, også  hvis der skal isoleres, du skal bare købe nogle der må indbygget direkte i isoleringen,  eller bruge safebokse.

Skrevet af rufili på 26 mar 2012 19:05
skal der være dampspærre?

Ja, hvis  det er til uopvarmede rum, jeg ville dog lige lave et par huller i pudsen henover, da denne ellers virker som dampbremse.
jeg forstår ikke helt det med at lave hul i pudsen?

rufili
du skal sørge for at pudsen er "utæt", dvs. ikke længere fungerer som dampspærre. Enten kan du pille al pudsen ned (ville jeg gøre, da der ofte er forskallingsbrædder oppe over, og så kan du også se hvor du kan skrue dit nye loft op), eller også lave noget langesgående brede riller i pudsen så "dampspærren" perforeres.

Træt... Meget træt af at renovere hus...
Ifølge teknisk forvaltning i Københavns kommune er der ingen krav til isolering.. Nu er jeg forvirret 😳

rufili
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis