Råd vedr. utæt inddækning

Hejsa

Jeg har en skorstensinddækning omkring en muret skorsten, som er ca. 5 år gammel. Imidlertid er den utæt, således at jeg har indtrængende vand på loftet.
Udefra ser inddækningen fin ud, og jeg kan ikke umiddelbart konstarere hvor vandet skulle komme fra. Jeg fik sidste år omfuget skorstenens ene side (syd/syd-vest), da fugerne var lidt møre. 
Toppladen på skorstenen ser fin ud.

Jeg har haft vvs-firmaet, som oprindelig lavede inddækningen ude og kigge, og de mener den er tæt. Det kan jeg så ikke bruge til noget, da der stadig kommer vand ind. Og det irriterer mig grænseløst, eftersom de burde være eksperter i at "fejlsøge" og finde ud af hvor vandet kommer ind.

Mit spørgsmål er: skal jeg kontakte en anden vvs'er og bede dem om at tætne det, eller er det sådan en opgave, som kan tage 20 timer og ende i ingenting? Burde en erfaren vvs'er kunne gennemskue sådan noget på ingen tid?

Jeg har ingen erfaring i selv at gøre det, så jeg ved ikke hvad jeg skal kigge efter - som sagt ser inddækningen (zonk/wakaflex) fin og tæt ud.

Mvh Rasmus
Hejsa Jeg har en skorstensinddækning omkring en... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

I får lige en update, som måske kan hjælpe andre i samme situation.

Inddækningen er i orden. Mine fuger er i orden.

Problemet er, at i perioder med længerevarende regn og blæst bliver stenene mættet med vand. Da det er en skalmuret pibe på konsol, så drypper de mættede sten af inde i loftrummet.

Jeg har moniteret skorstenen siden i sommers, hver eneste gang det har været regnvejr. Da der kom 40mm i stille vejr på en eftermiddag i august var der ingen problemer. Først her i december, da der kom 20-25mm på et par døgn i hård vind begyndte det. I det vejr holdt det tæt et døgns tid, men pludselig kunne jeg mærke at stenene var våde på en stor del af piben i loftrummet på syd- og vestsiden.

Efterfølgende har jeg afdækket hele pivtøjet med presenning, og til foråret ryger skorstenen ned.

Håber at andre kan bruge det til noget, og tak for jeres input.

Mvh Rasmus

Hej Rasmus

Godt emne der er ikke mange råd og vejledning at modtage på dette problem andet ovenstående udemærket løsninger.
Har selv haft stort set præcis samme problem, kontaktet experterne (troede jeg) som var et anerkendt VVS firma der skulle hjælpe mig med mit problem , og efter utallige forsøg på at lukke vandet ude fra mit loft, syntes jeg ikke det gav mening at blive ved med at betale dem for noget de alligevel ikke kunne ordne.

Jeg er kommet til den løsning, jeg piller også min skorsten ned til sommer, og pt. Står der spande på loftetet der kan tage det værste regnvejr når det er her, det er pisse frusterende at have dette problem med at måtte kravle på loftet i tide og utide for at konstatere de ting man har betalt en mindre formue ikke virker!

Hilsner Martin

Mnij
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis