Lm 21 vand i kahytten

Hjælp
Jeg har opdaget der har stået vand i kahytten ( se billed) her i vinter og gulvet et slået op,kan der sket noget ved det,eller skal det rep.
Det er min første båd,så jeg ved intet
Hjælp Jeg har opdaget der har stået vand i... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Ellida

Tak for din hjælp.Jeg har fået vinterpressenning til næste vinter,men udluftning af selve båden,hvordan ??

Skal der ikke være afløb fra de 2 felter i kahytten + feltet i cokpittet til sumpen,så vandet kan løbe til der ??

God påske
Mvh
Nord
Hej Nord

Udluftning kan du lave ved at overdækningen har hul i begge ender, samtidig med at luge i fordæk står ½ åbent, så det specielt udlufter igennem kahytten. Foran og bagved i overdækningen bør der være hul til ventilation - måske 30 x 30 cm eller noget i den stil, så der kommer luft igennem på langs. Afhængigt af hvor tæt din overdækning ellers sidder rundt om siderne.

Hvordan du bør lave det med de to felter i kahyt og et felt kockpit kan jeg ikke sige nøjagtigt (spørg din bådkyndige - betal en fagmand fra et lokalt bådværksted, for at kigge og rådgive), men hvis du skal pille alt ballastjernet ud en dag og støbe det fast igen, så ville det være fint at starte med at lave drænkanaler fra de tre rum til sumpen, som jeg forstår må være det laveste sted i kølen. Du kan måske lave kanalerne af stor størrelse elektrikerrør, som holdes på plads af lidt glasfiber til an start. Drænkanalerne bør have bløde bøjninger, så du senere evt kan komme til at rense dem for skidt. (Drænkanalerne kan evt i øverste ende have en slags rist, et x i plastic, eller noget der forhindrer skidt at komme ind i røret, hvis du er meget pedantisk).

Husk at undersøge hvordan du evt. skal arbejde med polyester eller epoxy også - temperatur osv. før du skille din båd ad - når det er så koldt som nu udenfor, så er det vanskeligt - planlæg tingene så I får sejlet en masse i år --- trods alt. Det er jo ikke nogen ulykke at der er lidt rust mere eller mindre i år også.

mvh A.

To ulykker kommer sjældent alene.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også