Hvad er forskellen på de forskellige køkkener?

Hejsa

Vi købte for 2år siden et svane køkken, grunden hertil fordi sælger kunne lytte og ramte en perfekt opsætning for os.

Nu her to år efter snakkede jeg med nogle kammerater om hvad forskellige på de forskellige køkkener evt er.

Forskellen som jeg selv kunne se på feks hth og hth gør det selv, var at man selv skulle samle skabe osv.

Dog tænker jeg at der vel er andre forskelle på de forskellige køkkener, andet om man skal samle selv eller ej.

Hvad er forskellen feks på vordingborg, svane, invita mod de billige ikea, kvik osv?

Nogen der kan oplyse mig? :-)

/rene
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den største forskel er nok prisen, for de er for det meste lavet over den samme læst !
Ville overhovedet ikke undre mig hvis flere af de køkken sælgere får deres skabe fra samme fabrik.
Vi anskaffede køkken for 12 år siden og tog den store tur omkring adskillige mærker, både færdige og selvbyg.
Erfaring var, at selv skabskasserne (i hvid melamin) var 99% ens og sandsynilgvis kom fra et par store fabrikker. De store forskelle lå i fronterne.
Vi valgte til sidst at købe Ikea og samle selv, ganske enkelt fordi kun hos Ikea var priserne transparente. Alle andre færdigkøkkener oprerede med "slagtilbud, men når først kantlister osv. kom til var prisen pludselig det dobbelte.
Ikea køkkenet kunne man selv beregne prisen på.

MvH,

Bent.
Markedsmekanismerne lever lige så godt i køkkenbranchen som alle andre steder. Forskellen ligger ofte i hvor god sælgeren er til at lytte til hvad i siger og levere det han selv siger 8^)

Hvis man ser bort fra det rene klassiske håndværk i de dyre snedkerkøkkener ja så er der 'vægtklasser' også i denne branche. Det er rigtigt at korpus (de som regel hvide melaminkasser) er fhv. ens at se på. Men alligevel kan du få disse plader i forskellige kvalitetsklasser. Både i densiteten af spånpladen oftest er lavet af samt i melaminens kvalitet. Måden de samles på, hvordan de kantes - med plast eller massivt træ osv.

Det samme gør sig gældende med alle de andre skabsdele. Kvaliteten af fineren på lågerne osv. Apteringen varierer også meget - også selv om de alle stolt nævner at der fx er Blum eller Häfele beslag i ja så producerer Blum beslag i alle pris, feature og kvalitets klasser.

Ikea laver flotte køkkener i en fantastisk kvalitet ifht prisen. Bemærk også at de kører med 2 mm tykkere korpus plader og derfor skal alt deres lækre og billige inventar (gitterskuffer osv) som sagtens kan bruges i andre køkkenproducenters skabe lige have spændeskiver under skruerne osv.

Hvis du er interesseret kan jeg anbefale et forum som http://www.kokkenkob.dk/forum

/bjørn

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis