Maxi puch, manglende traek kraft

har lige koebt en maxi, bare for at have lidt mere at rode med. det er den model med stoed daempere bag. den traekker ikke ret godt, har svaert op ad bakker. taenker paa om det kunne vaere stemplet. Nogle gode raad? har ikke makket med knallert i over 30 aar, saa er noget rusten.mvh jesper
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nåeh så er der gået "dreng i dig"  Rens kaburatoren skift luft filter eller vask det med sulfo. En ret vigtig ting er tændnings tidspunktet, så vidt jeg lige husker, skal den tænde 1 mm. før top. På sådan en ældre maskine kan platinen godt være så slidt at den skal udskiftes til en ny, i samme omgang får du så skiftet  tænd kabel tændrør og hætte. Så skulle du igen kunne gøre det farligt for de ældre damer at færdes på gaden.
Ja, det er ogsaa lidt af de ting jeg vil proeve. Jeg regner med at koebe nyt komplet udstoedning, bremse kabler, stempel og div. pakninger, og tage det derfra, og saa skal Randers goeres usikker,,,, ja glaeder mig sgu lidt til at koere maxi igen efter over 30 aar..
Husk så at montere en grøn mælke kasse bagpå, det er jo nærmest obligatorisk.
Jeg har selv haft sådan en 2 gearet Maxi for rigtigt mange år siden, der lavede jeg en krydsfiners kasse der gik ned på hver side af baghjulet og endte i en bred kasse foroven med vandtæt låg og låsetøj. Der kunne virkelig være meget i den når det blev pakket rigtigt.
Hvis du vil brænde udstødningen ren er en ukrudtsbrænder god, hvem har lige en blæselampe.
Nu er udstoedningen skiftet, nye pakninger, luft skrue stillet, men stadig noget galt. For at kunne koere bare nogenlunde, skal den have lidt over halv chocker, og saa doer den stadig ud ved fuld gas. det er den firkantet kaburator.
Det lyder som om den ikke får nok benzin. Jeg ville prøve med en dyse der er 1 eller 2 nummer størrer.
Har du gjort noget ved luftfiltret?
Ja, luft filter renset i benzin, og vedr dyse kan jeg ikke finde noget nr paa den.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis