Brugt bil, kilometerstand og stand i øvrigt.

Jeg har haft nogen glæde af at bruge denne service, som Trafikstyrelsen tilbyder:

http://selvbetjening.trafikstyrelse...gning.aspx 

Her kan man se, om det skulle være smuttet for sælger af en gammel bil, at finde ud af, hvor mange kilometer bilen har kørt. Hvis bilen for et halvt år siden havde kørt 169.000 km, er det jo underligt, at den et halvt år efter står med 72.000 km i annoncen. 
Men OK, det kan jo være at sælger har haft behov for at køre rigtig meget baglæns kørsel. Det hænder jo!
Ligeledes kan man se, hvilke problemer, der måtte have været tidligere med drømmevognen ifm syn.

Hvis det er en gentagelse af tidligere meddelt, så beklager jeg!

Med venlig hilsen
ktm

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kunne det ikke tænkes at sælgeren havde hørt om at nogen bruger en boremaskine til at snurre km tælleren baglæns, så det skulle han også prøve om det var rigtigt
Det tror jeg gerne, på min GL 1100 skulle motoren have gået 110.000 km.  Men min mekanikker siger at den har gået mindst 200.00 km. Den æder olie i store mængder, ca. 1 L. pr. 1000 km. Så nu skal jeg prøve at fylde en 20w 50 olie på istedet for den 10w 40.
Hej Håndværker
Det med at stille et speedometer tilbage med en boremaskine er lidt af en "and"
de fleste mekaniske speedometre har en "konstant" på 1000 - det betyder at når du drejer indgangen 1000 omdrejninger har du kørt det 1 KM tilbage eller frem !
En "alm." boremaskine løber ca. 4000 omdrejninger/minut  - det giver så 4 Km. pr minut.
Prøv så lige at regne ud hvor lang tid det vil tage at sætte speedometeret bare 10000 Km. tilbage   -  tankevækkende ikke ?
Så er der jo så de nyere biler med elektronisk speedometer - de er ikke sådan lige at køre "baglæns" - i øvrigt kan vi læse det "rigtige ægte" kilometertal inde i motorstyringen på de fleste biler !
Et tilfælde som vi morede os en del over var faktisk helt utilsigtet - nu skal du bare høre
en bil med 65000 Km. på tælleren med en fejl i instrumentet   (ved ikke rigtig hvilken) men man tager instrumentet fra en anden bil som har kørt 250 000Km og sætter over i den bil med fejl på for at prøve om det skulle være instrumentet  - det hjælper dog ikke på den fejl som var der - sætter så det rigtige instrument tilbage i bilen og sætter tænding på for at se om der er nogen forskel  -  Opdager så at nu står det instrument også på 250 000 Km. og der bliver det bare stående  ærgerligt ikke ????  godt det ikke var os der havde gang i den sag !!!
Hilsner Polobjørn 

"AUTOELEKTRIKEREN"
Polobjørn... så er det jo bare et spørgsmål om, at sætte et nyt meter i vognen... så er den fabriksny

Nu skal man jo ikke opfordre til ulovligheder... men på de gamle analoge metre, var det muligt, at trykke hjulet og dreje til ønsket tal!
Har jeg hørt.... fra en bekendt fusker

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis