kogezone virker ikke på Voss glaskeramisk indbygningsplade

Hej.
Den ene kogezone på min glaskeramiske indbygningsplade er holdt op med at varme. Der er lys i den lampe som viser, at kogezonen er tændt, men selve kogezonen bliver ikke rød og varmer slet ikke.
Modellen er Voss DEK452-0 og den er 12 år gammel.
Hvad skal jeg gøre, for at få kogezonen til at varme igen?
Hilsen
Molash

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis den sidder på en 4 polet gruppe, kan det være aften af sikringer er gået.
Men det kan selvfølgelig også sagtens være at det er varme legmet der er stået af, det har trods alt nogle år på bagen.
Hej.
Undskyld jeg spørger dumt, men er det en sikring som sidder i kogepladen eller i el-skabet?Hvis det er varmelegemet, kan det så skiftes? Eller rettere sagt kan det betale sig at skifte frem for at købe en ny kogeplade?
Hilsen
Molash
hvis det ikke er fordi sikringen er sprunget ude i dit sikringsskab kan det bedst betale sig at købe en ny indbygningsplade men plade kan med garanti skiftes hvis det er men man kunne måske osse finde en brugt plade på feks gulogratis eller dba også bruge den til reservedele

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
troede faktisk at de var dyre kan se at priserne ligger imellem 400-700 kr for en kogeplade afhængig af hvad det er for en der er gået i stykker

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Annonce
Der er ikke sprunget nogen sikringer i sikringsskabet. Nu er jeg ikke nogen handy-kvinde, så ideen med at købe en ´brugt og bruge resrvedele er ikke nogen god løsning for mig. Kan man købe et nyt varmelegeme og montere det uden større besvær?
Det er en mulighed, men så skal du jo stadig være lidt handy men du kan jo prøve at høre en 3-4 forhandlere hvad de skal have for et nyt varmelegme til din kogeplade.
Jeg vil undersøge hos nogle forhandlere, hvad det koster inkl. montering og må så tage stilling til, om det kan betale sig frem for at købe ny.
Tak for hjælpen.
Hilsen Molash
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis