billig dør i skur

Hej alle sammen.

Jeg er i den heldige situation, at jeg definitivt har fået overdraget vores gamle dobbeltgarage til "Kelds legerum", eller rettere værksted. Alle tidligere planer om orangeri, puderum og hems (fladt tag!) er blevet afværget.

Jeg har overvejet en af de billige facadedøre, som kan fås bl.a. jem&fix, men også i stark og bauhaus. Prisen er ofte under 1000 kr, men er kvaliteten god nok til at holde f.eks. i 10-15 år.  Isoleringsevne er ligegyldigt, da jeg ikke har planer om at isolere garagen.

Der må da være nogen, der har erfaringer med dørene.....i betragtning af, at de bliver solgt så mange steder. 

mvh.

Keld


8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har sådan en dør i huset, som bagdør, nu har den siddet der i 6 år og der er ingen synlige tegn på at der skulle være noget galt med den. Den har kun fået træbeskyttelse udvendig en gang det holder fortrinligt. Så jeg tror da den vil sidder der om 25 år også.
Hvis du sætter døren i efter foreskrifterne og giver den engang maling / træbeskyttelse så bude den sagtens kunne holde en del år.
De billige døre er ofte i materialer af dårligere kvalitet som er mere sårbare overfor vand, så sørg for VVV (Vis Vand Væk - Vand Volder Vandskade), så er du langt ift. lang levetid på døren.

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


købte selv sådan en 1000 kroners dør hos silvan for ca 3 år siden ... gav dør og karm et par lag maling med det samme jeg havde monteret den. min erfaring er at den giver sig noget mere end en "rigtig" yderdør. har haft lidt problemer med at den vil binde en anelse om vinteren og så buer den også en smule ud forneden ( ca. 5 mm). den billige lås der var installeret fra starten er ikke fem potter pis værd. døren var ikke engang et halvt år gamel da stifterne i låsen kollapsede og jeg ikke kunne få døren op. heldigvis havde jeg min akkumaskine og metalbor inde i huset. gik lige på med et stort bor og det pløjede også lystigt gennem den bløde messing lige indtil boret var to tre centimeter inde og boret satte sig. det resulterede så dog blot i at den vred den runde del til nøglen rundt i cylinderen rundt og jeg bare kunne hive den ud ... så hvis du vælger sådan en dør, så skal du nok påregne lidt oven i til en ny holdbar lås ...

Hvis computerspil var skadelige ville vi have en hel generation der rendte rundt i mørke rum og spiste små piller mens de lyttede til monoton musik...

Jeg har monteret sådan to døre i mit skur, som jeg har købt i Stark. Kvaliteten er OK til prisen. Jeg har givet dem et god gang træbeskyttelse. Min ene dør vender ud mod carporten, så den vil nok holde for evigt, eller til jeg bliver træt af at se på den

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Har samme erfaring som Don John med hensyn til at døren slår sig. Tror det er et problem hvis den monteres med opvarmet rum på den ene side, så for og bagside får forskellige mængder våd luft.

Købte dog døren uden låsecylinder og monterede en der virkede fra start.
Annonce
Til de døre der sælges herned i den del af landet, er der ikke lås og håndtag til, så det er en extra investering på ca. 800,00 til en god Rukolås ( 6 stiftet) og et ordentligt håndtag. Jeg har også haft problemet med at den binder lidt om vinteren, dog ikke værre end at jeg lige kunne rette hængslerne så var problemet løst.
jeg ville kigge ind på dba.dk - en rigtig yderdør i forbavsende fin stand kan tit fås til en god pris

/bjørn

Enig med farfar at man virkelig kan gøre et godt køb på dba /gg af brugte døre eller døre der var fejlmål.

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også