Havehegn rundt om haven

Jeg skal have sat et havehegn rundt om hele min grund for at holde min 2 små hunde hjemme.
Har købt noget have hegn på 1,1 meter.
Regner med ar grave det 20 cm i jorden og have 90 cm over
Vil gerne bruge 4 x 4 trykket stolper i hjørnerne med skråstivere på  ud mod hegnet.
Hvor dyb ??? 60 cm ??
Har et stykke på 20 meter, hvad laver jeg der imellem ??
Måske sådan her..
Sætte en 4 x 4 i midten 60 dyb med skrå stiver til begge siden , derefter vil jeg købe stålrør og banke 50 ca i jorden for hver anden meter.

Er det helt hen i vejret på denne måde ??
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sæt du hellere dine 4x4i hvert hjørne med skråstivere, så kan du nemlig strække trådhegnet så det står stramt. Så kan du sætte stålstænger for hver anden meter til at holde hegnet oppe med. Om du skal grave det ned ? hvis dine hunde vil grave sig under er 20 cm alt for lidt, jeg kan se med min egen når hun får de lyster, graver hun huller så jeg kun kan se halen stikker oven for hullet. Så er de omkring en halv meter dybe !
Det er da rimelig ambitiøst at grave hegnet 20 cm ned hele vejen rundt - men hvis hundene virkelig vil grave er jeg enig i at at 20 cm hurtigt er klaret for en hund der vil ud... Har du overvejet at supplere hegnet med en eltråd lige som hestefoldene rundt i kanten i stedet for at grave ned ?

Jeg har i øvigt hørt at der findes noget til hunde, hvor de har et halsbånd der giver stød hvis de nærmer sig "den usynlige linje.."
Jeg tror ikke du må bruge den usynlige linie i DK

JEg tror 20 cm i jorden med egnet ville kunne snyde hunden til at der ikke er adgang her.
og man kan også få halsbånd, der giver et rigtig kraftigt stød, når den gør..  Der er mange måder at mishandle sådan et stakkel dyr på.   Synes nu man skal holde sig fra den slags ting man heller ikke selv ville bryde sig om 
du sætter ikke strøm til et hegn hvor du har hund og du bruger ikke stødhalsbånd, kan du ikke opdrage din hund med almindeligt hegn er det sgu ikke hunden der fejler noget men ejeren, ser jeg sådan et hegn til hunde bliver det ødelagt(har gjort det før og gør det gerne igen) og stødhalsbåndet får personen selv på så kan de selv opleve det(dette er dog ikke prøvet,endnu)
Annonce
men mon dog ikke 20 cm er nok til og holde den inde.

konen hørte engang fra en kollega at hvis hunden gravede i haven skulle man tage en hundel... putte den i hullet og dække det, prøvede det med vores og vil sige at det virker næsten
Hvis du vil grave hegnet ned er det bedre at bukke de 20 cm i vinkel og dække det med lidt jord, hunden graver altid helt ude ved hegnet, og rammer straks en forhindring.

Det virker mod ræve ved hønsegården, og der er ellers et ihærdogt folkefærd.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis