Få to gevind til at passe sammen

Hej gør-det-selv-folket!

Jeg håber I kan hjælpe mig, for jeg ved ikke rigtig hvor jeg ellers skal søge hjælp. Jeg har nemlig vovet mit akvarie-projekt ud på alt for dybt vand. 

Min problemstilling er som følger: Jeg har en gasflaske med CO2, som formentlig er af tysk oprindelse, og en regulator hjemkøbt fra USA (ja, så kan jeg lære at gå efter det billigste). De to dele skal sættes sammen ved at skrue en møtrik fra regulatoren fast på gasflasken. Men de to dele passer simpelthen ikke sammen. Det indvendige gevind på møtrikken, der sidder på regulatoren, er en anelse for lille. Og vi snakker meget lidt. Sådan med det blotte øje ville jeg ellers vurdere gevindene til at passe sammen. 

Så jeg ved ikke om det er to forskellige typer gevind eller den billige regulator bare ikke har ramt gevind-standarden helt perfekt. 

Mit spørgsmål er så; er det muligt at bore/udvide det indvendige gevind på regulatoren? Og i så fald hvordan bærer jeg mig ad?

På forhånd tak!
Hej gør-det-selv-folket! Jeg håber I kan hjælpe... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har modtaget den nye omløber og den passer perfekt på CO2 flasken. Så langt, så godt. Nu skal jeg så bare have skruet studsen af ventilen, så jeg kan sætte den nye omløber på. Men studsen giver sig ikke det mindste, når jeg prøver at dreje på den. Så jeg ved ikke om jeg er nødt til at skille den helt ad, for at kunne skrue studsen ud, eller jeg bare skal lægge endnu flere kræfter i.
Den er nok limet, her hjælper det at varme den op, med en gasbrænder, men det holder "indmaden" helt sikkert ikke til.

Men jeg har da skruet sådan manometer fra hinanden, uden at varme, men der skal virkelig tages fat...

mvh jens
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis