Udhus

Hej. 
Har lige et spørgsmål ang. renovering af udhus.
Har et gammelt udhus bygget i cementsten som trænger til udskiftning. Ca. 6 x 8 m. med flad tag
Har planer om at bygge et nyt i træ, uden om det gamle, med ståltrapez på taget, men mangler lidt viden om dimensionering af stolper samt afstand mellem dem.
Er det en go ide at bare at montere stolperne direkte i jorden, eller skal de monteres på betonklodser.
Måske nogen har en tegning eller bare nogle råd.
På forhånd tak. 
Hilsen Kurt
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Renovering, udskiftning, bygge nyt!

Hvad er det egentlig du vil? >)
Og hvorfor?

Vil du efterisolerer dit udhus, eller bare beklæde det med brædder?
Og hvad med taget, skal det bygges ovenpå det gamle?
Men det bliver huset jo ikke meget nyere af!

Forklaringer skal der til!!!
Først og fremmest skal du have styr på om du bygger nyt ?? - så skal du anmelde til kommunen - og overholde bygningsreglmentes krav til småhuse (afstand og højder... ) - se fx. BR 2.7.6. om garager, carporte og udhuse
Derefter kan du tænke på dimensioner - og nej aldrig stolper direkte i jord.... brug fx sbi anvisninger - her finder de de bedste vejledninger..
Jeg står over for et lignende projekt med en gammel sløj bygning med ensidig tagdækning.
Jeg vil isolere og beklæde den udvendigt fra, også for at dølge de skæve vægge.
Jeg vil støbe noget grund under isoleringen og stolpeværket. Her vil jeg lægge murpap så stolperne ikke kommer i berøring med fugt.
Jeg vil lave lidt mere hældning på taget end der er nu, og med lidt bedre fald til begge sider, så det bliver lidt mere prydeligt.

Med venlig hilsen
ktm

 

Tak for jeres svar. Har aftalt med kommunen så den side er i orden.
MVH Kurt
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis