Løs fjerder på Stihl

På min Stihl 390 motorsav, sidder en fjerderlignende en rundt om udgangsakslen bag koblingen. Den sidder bare løs og og rasler. Er der nogle der ved hvor og hvordan den skal sidde, eller om den evt. er knækket. Se de vedhæftede billeder.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis "fjederen" sider ind under koblingen.
det er til oliepumpen til kædesmøring.!
hvis "fjederen" sider ind under koblingen.
det er til oliepumpen til kædesmøring.!

Ja måske, men den sidde bare løs, og der er ingen steder jeg kan fastgøre den. Jeg ved ikke om du kan se det på billede 002, men i enden til venstre på billedet er det som om den måske har siddet i et hul. Der sidder en stor skive mellem fjerderen og koblingen, og den rasler af H til når den kører.
Du kan jo prøve at pille den ud, og samle motoren. Så får du at se hvilken betydning den eventuelt har
Du kan jo prøve at pille den ud, og samle motoren. Så får du at se hvilken betydning den eventuelt har

Ja, det har jeg prøvet, og det har udmiddelbart ikke nogen betydning, for maskinen kører og smører helt ok. Der er bare det, at når det er monteret fra ny, må det have en mening.
Det er snekkedrevet der er totalt slidt op. Fjederen skal sidde i en fals på det brune omkring krumtapakslen. En fals der var der engang. Jeg fandt løsningen ved at Google et billede af et nyt snekkedrev frem. Det er bare underligt, at jeg ikke har haft problemer med smøring.
Hej Slente

Det er korrekt at den skal sidde dels på akslen og dels i et hak på koblingsskålen og at den driver din oliepumpe.

Hvis du fortæller mig hvilken model saven er så kan jeg maile dig en tegning af hvordan det skal se ud og hvordan den skal være monteret, samt hvilket reservedelsnummer den har.

Niels Ejnar

www.saveniels.dk

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis