salingshorn EDEL 5

Hej Forum

I vinterens løb har der været tyve på besøg i havnens masteskur og jeg mangler nu salingshornene på masten til min EDEL 5.Jeg har talt med John Mast omkring et par nye salingshorn, men de kan ikke levere nogle nye med mindre jeg kender længde og vinkel på dem.
Er der nogen i dette forum der kender noget til EDEL 5 og som kan hjælpe med disse oplysninger....måske selv er ejer og jeg så kan komme forbi og måle på salingshornene !

Ud fra lidt simpel opmåling på min EDEL kan jeg dog godt regne mig frem til hvordan de efter teorien skal være, men det giver en sallingshornlængde på ca. 120 cm, og det lyder forkert i mine øre.

Henrik
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej !
Prøvede lige at "Google" Edel 5 og der kom da nogle fine sider frem ,måske du ku finde en og sende mail til der ku gi dig oplysn.
Noget helt andet er HVAD KAN MAN LÆRE AF DET...... Sørg for at afrigge din mast for alle løse dele og tage det med hjem !!
Så er det osse dejligt nemt lige at gå derhjemme og gennemgå delene inden man skal have mast på igen

MEN JA PISSE IRITERENDE at folk ikke ka holde deres gelænderfedtede fumle vorter, fra andres ting

Tim  

Normalt er masten helt strippet men lige præcis salingshornene sat altid på om vinteren da der skulle lidt mere end en almindelig skiftenøgle til at adskille dem fra masten.
Jeg har googlet lidt på EDEL 5, men syntes ikke rigtigt at der er noget der kan bruges, så derfor har jeg spurgt forummet her....

Henrik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis