Indmaden i billige bordrundsave?

Hej.

Er der en jer der ved hvordan en af de helt billige (top-craft osv) bordrundsave ser ud indvendigt?

Jeg er nysgerrig efter hvordan de egenligt er opbygget til den pris. - der kan vel ikke være meget støbegods?

Mvh TroelsM
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Rammen består af et tyndt rørstel. Motoren er boltet fat til en plade med bukninger som er fastgjort til stellet. Oven på rammen er der fastgjort et bord i form af en meget tynd plade i omegen af 0,8mm. Det eneste støbegods er selve alu-huset på motoren.

Bukkede rør og plader bliver masseproduceret og det er næsten alene kiloprisen på materialet som er afgørende for prisen på saven, dertil kommer også prisen på motoren.

Hilsen Brian
Tak for svaret. Må indrømme at jeg ikke blev meget klogere. Jeg er helt med at der er mere bukket blik end støbejern, men bukket blik kan jo også laves mere eller mindre fornuftigt. Flere af de billige save har vist i øvrigt alu-top. - hvilket burde være (marginalt) mere stift.

Jeg er blandt andet nysgerrig efter hvordan kip og højde-justering er lavet.

Mvh Troels

Systemet er ret enkelt, men den letteste måde at forstå det på er nok at besøge den nærmeste billigbutik i området og se hvordan sådan en sav er skruet sammen.
har du købt bordsaven.
og skille den ad for at få den viden
hvordan den er opbygget.
eller købt som byggesæt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis