Badeværelse

Hej. Jeg ville lige høre om i havde en mening om mit lille projekt..

Projektet går ud på at montere en plade af en art, i det skraverede område på billedet.

Der skal fræses ca. 1,5 cm. i dybden, så pladen kommer til at gå lige med resten af væggen.

På pladen skal der monteres en Grohe Rapido-t indbygningsdel, til en hovedbruser.

Spørgsmålet er så om det er en holdbar/lovlig løsning. ???

Der skal selvfølgelig vådrumsbahandles efter foreskrifterne og monteres fliser derefter..

Har i noget bud på hvilken plade man kunne bruge ? Evt. vandfast krydsfiner el. fibergips ??


Håber at høre fra nogle kloge hoveder



Selvgjort er velgjort Så længe det holder....!!
Hej. Jeg ville lige høre om i havde en mening om... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Man kan nok lige få 20 mm. til at passe inden min/max mærket kommer... Men så er resten af pladsen også til flisen der skal på bagefter... Men det er da underligt at de ikke laver den så der er plads til hvad forskrifterne forlanger... Og jeg ville jo gerne være dækket ind hvis der skulle ske en skade på et tidspunkt.. Men som EISOE skriver, mener jeg også at have læst at en enkelt plade fibergips 15 mm er fuldt lovligt, men jeg kan ikke rigtigt finde noget der bekæfter det... Derudover tænker jeg også lidt på hvor godt sådan en fibergipsplade holder, hvor skruefast den er..?? Den er jo noget robust den der Grohe boks der skal skrues på...???

Selvgjort er velgjort Så længe det holder....!!
Det blev til en Farmacell 15 mm fibergips. Lige et billede af relsultatet.. Så skal der bare vådrumbehandles og sættes fliser op.

Takker for svarene.


Selvgjort er velgjort Så længe det holder....!!
Det var godt det løste sig, det hastede tydeligvis med svar.

mvh.
Karsten Hammer Hansen
Arkitekt, cand.arch

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis