Badeværelse

Hej. Jeg ville lige høre om i havde en mening om mit lille projekt..

Projektet går ud på at montere en plade af en art, i det skraverede område på billedet.

Der skal fræses ca. 1,5 cm. i dybden, så pladen kommer til at gå lige med resten af væggen.

På pladen skal der monteres en Grohe Rapido-t indbygningsdel, til en hovedbruser.

Spørgsmålet er så om det er en holdbar/lovlig løsning. ???

Der skal selvfølgelig vådrumsbahandles efter foreskrifterne og monteres fliser derefter..

Har i noget bud på hvilken plade man kunne bruge ? Evt. vandfast krydsfiner el. fibergips ??


Håber at høre fra nogle kloge hoveder



Selvgjort er velgjort Så længe det holder....!!
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad er der bagved, trapperum?

Du kan jo altid, hvis du vil være på den sikre side, skrue 2 lag vådrumsgips op på en vandfast x-finer, så skulle den være i orden iflg foreskrifterne. - Så ville jeg ikke fræse noget ind i dine leca-blokke. men hellere bygge en ramme i hullet som gips og xfiner skrues fast i.

mvh.
Karsten Hammer Hansen
Arkitekt, cand.arch

Der er en lille skakt der går fra min kælder til øverste etage. Hvor alle mine rør går så jeg altid kan komme til dem. Jamen problemet er at den plade der skal være der, må max være 15 mm. Tyk. Det ved jeg en en fibergips plade er, men jeg ved ikke om et enkelt lag er lovligt.... ?

Selvgjort er velgjort Så længe det holder....!!
Hvorfor må den kun være 15mm?

mvh.
Karsten Hammer Hansen
Arkitekt, cand.arch

Ellers passer den der Grohe Rapido indbygningsboks ikke..

Selvgjort er velgjort Så længe det holder....!!
Men er der ikke hul bag ved, er det virkelig fyldt helt op med installationer så der ikke er 20-25mm fri?
Alternativt kan du bygge ud i rummet, skrue gips op på skinner uden på lecavæggen?

mvh.
Karsten Hammer Hansen
Arkitekt, cand.arch

Annonce
Jo der er masser af plads, der er ikke der problemet ligger... Det er lidt svært at forklare, men den boks der skal skrues bagpå pladen, har et Punkt der skal gå en hvis længde ind gennem hullet i pladen.... Og det kan den ikke hvis pladen er for tyk..

Selvgjort er velgjort Så længe det holder....!!
http://www.pro.grohe.dk/p/21_41642.html vælg den video der hedder drysses wall mounting, så kan du se hvad jeg mener.

Selvgjort er velgjort Så længe det holder....!!
Studded wall mounting. Undskyld.

Selvgjort er velgjort Så længe det holder....!!
Såvidt jeg kan se er der både vandfast x-finer og en gipsplade, samt plads til yderligere en gipsplade (eller er det en flise?) inden for min-max mærket?

Nå, men sig det ikke til nogen, men... Hvis du tør kan du bruge en vandfast x-finer som vist og en vådrumsgips yderst, dermed droppe et lag gips. Det er ikke ifølge foreskrifterne og skulle der opstå problemer er der vist ikke andre end din pengepung som dækker..

mvh.
Karsten Hammer Hansen
Arkitekt, cand.arch

Hvad med en 15 mm Fermacell plade ( fibergips ) - det er lovligt med en enkelt plade når den er 15 mm.

Den kan du også skrue i. Har selv brugt det i en brusekabine i sommerhuset. fliser udenpå og brusestang skruet direkte ind i fibergipspladen.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis