Film på vinduerne der øger U-værdien



Hejsa allesammen

Termoruder har ud over gas en lille lavemissiv metalbelægning som lader synligt lys og solenergi
komme igennem, men forhindrer varmen indefra i at slippe ud. Jeg synes dog at jeg har hørt, at man kan få en lignende belægning til 1-lags glas, men kan ikke finde noget om det. Siger det Jer noget?

Jesper
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er rigtigt, du har kunne få en film der holdt de varmende solstråler ud, men de holder altså ikke varmen inde. Hvis det var tilfældet, ville ingen jo have de store klumsede thermoruder
Mener at have hørt der er lavet forsøg med denne metal belægning. Men den er ikke særlig holdbar hvorfor den også er placeret inden i en energirude. Den ville være mest effektiv på indvendig side. Men her kan rengøringsmidler og rengøring skade den, hvorfor den ikke er placeret der. Uden at være 100% inde i det.
Tror ikke umildbart der er noget til 1. lags ruder. Men falder du over noget spændene vil jeg da meget gerne hører om det. Man skal aldrig sig aldrig eller noget i den stil

www.DTKS.dk

Trykprøvning, Termografi og andre byggetest..

God vejledning.

man kan købe 1 lags glas hvor metal belægningen sidder inde i glasset..
Der findes altså en spejlfolie der limes på ruden, så kan du se ud men ingen kan se ind, sålænge du ikke har lys inde. Den lukker dog totalt af for alt lys der kommer ude fra.
Annonce
Håndværkeren, ja ved der findes folier til at holde lys ude, men mener ikke de vil øge U-væriden.
PIzzabager: Det kræver vel en udskiftning af ruderne, så er vi vel ude i det kan svarer sig med at skifte til energi ruder. Men har du en producent ? Jeg vil gerne se disse ruder. Jeg kan jo kun blive klogere

www.DTKS.dk

Trykprøvning, Termografi og andre byggetest..

God vejledning.

Hej igen

Skal måske nævne at det er tiltænkt et drivhus/væksthus.
Skrevet af Peter Vester på 27 mar 2012 10:30
Håndværkeren, ja ved der findes folier til at holde lys ude, men mener ikke de vil øge U-væriden.
PIzzabager: Det kræver vel en udskiftning af ruderne, så er vi vel ude i det kan svarer sig med at skifte til energi ruder. Men har du en producent ? Jeg vil gerne se disse ruder. Jeg kan jo kun blive klogere

på siden interglas.dk kan du finde 1 lags glas med sådan folie inde i glasset.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis