Udskiftning af generator

Jeg har en Autocamper, Fiat Ducato 2,5 TD 1993
Jeg vil gerne skifte generatoren ud med en der giver mere strøm, 80 eller 100 Ampere.
Er der nogen der ved om jeg bare kan skifte den der sidder der med en større, uden at foretage andre ændringer.
Jeg har før skiftet en generator, men det var en med samme Amp.
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du bør helt sikkert sætte meget større kabler på, til at bære den stærkt forøgede kraft.

Med venlig hilsen
ktm

 

Det kan du godt
havde selv en duc som bus på et tidspunkt, da vi fik motor/kabine varmer i satte autoelektrikeren en væsentlig større generator i.. Så det er vel bare et spørgsmål om at besøge samtlige huggere i dit område og så få ophæng og elkabler med i købet..
Husk den deler stumper med Citroën jumper og Peugeoterne.. Vi fik dengang at vide standard generatoren var lidt svag til en kassevogn eller bus, da 2,5 turbo dieselen kommer fra xm og xcantia'erne (personbiler)..
Så ofte fik håndværkerbilerne som der jo var rigtig mange af, sat en større generator i..

Så det er her jeg vil foreslå du begynder din søgen, slagtede håndværker biler med den mindste smule ekstraudstyr, mange have jo el ramper eller små kraner på ladet + varmer i kabinen..
Go jagt.. ;-))
.

En klub der vil have sådan nogen som mig, som medlem..
Vil jeg dæl'me ikke være medlem af..!
Skrevet af uldal på 20 mar 2012 08:02
Bliver der ikke noget med remskive diameter? Og bør du ikke sætte et større batteri i?


Kileremme fås i alle længder og sandt nok hvis ikke du allerede nu har to batterier med camping strømstyring, så bør du anskaffe dig det.. Men det vil jeg tro du har.. ;-)) .

En klub der vil have sådan nogen som mig, som medlem..
Vil jeg dæl'me ikke være medlem af..!
Skrevet af Blånegl på 20 mar 2012 08:09


Kileremme fås i alle længder og sandt nok hvis ikke du allerede nu har to batterier med camping strømstyring, så bør du anskaffe dig det.. Men det vil jeg tro du har.. ;-)) .


v Remskiven skal ikke være anderledes fordi generatoren skal yde mere. Den kører med samme omdrejningstal, som den gamle.

fase
Annonce
Jeg har 3 batterier, det er mere om jeg kan bruge samme styring af batterierne med den kraftigere generator.
Problemet er at kunne nå at oplade batterierne, hvis jeg kun kører en kortere tur inden næste opholdssted.
Hvis styringen af batterierne kan holde til den større strøm, skulle der ikke være problemer i det.
Men det ved du, da du ved hvilken styring, du har.

fase
Mht remskive, mente jeg blot, at hvis den nye gen. Har større remskive i forhold til bilens krtapremskive, kunne der være problemer med ladningen

 

Skrevet af uldal på 20 mar 2012 09:16
Mht remskive, mente jeg blot, at hvis den nye gen. Har større remskive i forhold til bilens krtapremskive, kunne der være problemer med ladningen


Det har du fuldstændig ret i. Hvis remskiven fra den gamle generator kan flyttes over på den nye, passer delene sammen. Jeg tænkte nu på omdrejningshastigheden, hvor remskivestørrelsen er af hængig af om det er en benzin- eller dieselmotor. Hvis generatoren kører med for højt omdrejningstal ødelægges den. Den kører i forvejen hurtigt (ca. 10.000 RPM) ved motorens max. omdrejninger.

fase
Det er jo nik det der er problemet, jeg ved ikke hvad mit styresystem kan klare.
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis